Valentinipäeva Väljasõit

Enne Kalgoorlie’st lahkumist oli meil tegelikult plaanis veebruaris 4 nädalat puhkust võtta ja minna Perth’i – Margaret Riveri veinipiirkonda – Albany’sse ja Esperance’i roadtrip’ile. Just Margaret River’i osa oli meil juba korralikult ette planeeritud ja tegevused-majutus isegi makstud, mistõttu õnnestus Isaac’il uuele ametikohale asudes Sõbrapäeva ajal kolm vaba päeva töölt saada ja meie plaanid jäid endiselt jõusse. 🙂

Enne, kui me 13.veebruaril suuna lõuna poole saime võtta, käisin ma hommikul töövestlusel. Kirjutan tööasjadest hiljem veidi lähemalt, kuid seal läks sedasi, et tänaseks olen ma poolteist nädalat juba tööl käinud. Tulles tagasi meie minipuhkuse juurde, siis esimesena võtsime suuna Busselton’i linna poole, mis jääb meist umbes 150km lõunasse. Busselton on tuntud oma pika muuli poolest, mis ulatub pea 2km merele ja on maailma pikim puidust sadamasild. Linna jõudes avastasime, et aset leidis väike vahva käsitööturg, kus me veidi ringi uudistasime ning seejärel seadsime sammud muuli poole. Meie lunastasime piletid, mis lubasid meil muuli lõppu jalutada; käia muuli lõpus asuvas veealuses vaatluskeskuses minituuril ning pärast tagasi kõndida. Muulil saab tegelikult ka rongiga sõita, aga kuna ilm oli ilus, siis ostsustasime selle mõneks muuks korraks jätta. Vaatluskeskuses oli äge – saime näha koralle ja erinevaid kalu ning muuli kogemus jättis meile toreda mulje.

Busseltoni’st Margaret River’isse jäi vaid 50km sõita ning otsustasime enne kohalejõudmist lõunatada Margaret River’i šokolaadivabrikus. Seal müüdi igasugu erinevate kujudega šokolaade; trühvleid; kehakreeme; vannisoolasid; kastmeid; kohvi jms – ja no nii ei saanud ka meie muidugi päris tühjade kätega lahkuda. 😀

Margaret River’is olime endale kaheks ööks broneerinud majutuse Peppermint Brook suvemajakeses, mis asus linna keskmest vaid lühikese jalutuskäigu kaugusel. Tegu on hästi armsa sellise maamajutuse stiilis kohaga, kus pererahvas elab oma majas ja aia peale on laiali laotatud 7 majakest, mille vahel kanad ringi siblivad ja puuviljapuud kasvavad. 🙂 Etteruttavalt võin öelda, et pererahvast me kahe päeva jooksul kordagi üldse ei näinudki – kõik oli hästi mugavalt korraldatud. Meie majake oli hästi suur ja mugav, tegelikult mahuks sinna isegi suurema kambaga, kuna magamistube on kaks ja voodikohti kokku 6+. Lisaks köök, elutuba ja vannituba ning veranda ja ühine grilliala. Hind oli ülimalt taskukohane ja tegelikult isegi odavam, kui teinekord mõne näkase motellitoa eest.

Pärastlõunal otsustasime minna veidi avastama ja jalutasime mööda Margaret’i jõe äärt, mille järgi linn oma nime on saanud. Jõudsime välja Margaret River’i pruulikojani ja et piirkond just oma veinide ja õllede poolest tuntud on, siis astusime meiegi sinna sisse, et kohalikku õlut ja siidrit proovida. Õhtustasime ühes hubases trahteris ja kobisime koju magama. 🙂

Sõbrapäevaks olime end kirja pannud kohalike veinikeldrite ja pruulikodade ekskursioonile, mille sees olid lisaks külastused juustu- ja šokolaadivabrikusse. Grupis olid peale meie veel kaks paari ja meie vahva bussijuht. Esimeseks peatuseks oli üks üsna väike veiniistandus Jarvis Estate, mida omab üks viieliikmeline pere, kes seal samas ka elavad. Saime maitsta erinevaid valgeid, punaseid ja roosasid veine ning samuti ka punast veini otse vaadist. Meiega koju tuli sealt pudel nende punast Cabernet Franc’i. Enne lahkumist maitsesime viinamarju otse viinapuult ja peab tõdema, et need tõesti on väga erinevad tavalistest söömiseks mõeldud viinamarjadest.

Päeva teine peatus leidis aset Margaret River’i meiereis, kus saime maitsta erinevaid jogurteid ja juustusid. Nende Brie juust osutus seal minu vaieldamatuks lemmikuks ning koju tuli sealt meiega nii mõnigi juustusort. 😛

Teine veinikelder, mida külastasime oli Fermoy, mis oli palju rohkem tuntud ja suurem, kui esimene. Nende veine on pärjatud mitmete auhindadega ja meie veinimaitsmise viis läbi väga karismaatiline prantslanna. Meie ostsime sealt kaasa pudeli kerget Classic White valget veini. Planeerimata vahepeatusena põikasime sisse ka kohta, kus sai maitsta erinevaid õlisid, pestosid, kastmeid ja muud säärast. Sinna oleks võinud jäädagi! 😀 Minu lemmikuks osutus päikesekuivatatud tomati pesto, mille ka koju kaasa ostsin.

Lõunaks suundusime Bootleg pruulikotta, kus jagasime mõnusat snäkivaagnat ja mekkisime erinevaid õllesid. Me kuuekesi olime üsna tagasihoidlikud maitsjad seal, et neid kanne tuli kiiremini lauda, kui eelmised otsa said. 😀 Kõhud punnis, oli aeg väisata päeva viimast veinikoda, milleks osutus Bettenay’s. Nende veinid ei istunud meile kellelegi väga ja kuigi nad spetsialiseeruvad lisaks veinidele ka nugati tegemisele ning saime mekkida imemagusaid nugatilikööre, lahkusime sealt midagi ostmata.

Veel käisime läbi samas šokoaadivabrikus, kus me eelmisel päeval lõunatamas olime käinud ning päeva viimaseks peatuseks oli Cheeky Monkey pruulikoda, kus me Isaac’iga olime käinud 2013.aastal, loe selle kohta SIIT. Ei tea, kas asi on selles, et meie maitsemeeled on peale suitsetamise mahajätmist muutunud; on nende pakutav paranenud või oleme lihtsalt käsitöö õllede kultuuriga nüüdseks harjunud; aga seekord istusid nende joogid meile paremini, kui 2013. aastal. 😀 Kuna kotid olid juba head paremat täis, ei hakanud me sealt seekord midagi kaasa ostma. Meie päev algas kell 11.00 ja lõppes 17.30, me jäime kogemusega väga rahule ja soovitaks seda soojalt teistelegi.

Kuna tegu oli ju Valentinipäevaga, siis õhtusöögiks olime broneerinud laua väidetavalt Margaret River’i parimasse restorani Arc of Iris. Tegu on üsna pisikese restoraniga, mis esmaspilgul ei hakka teiste söögikohtade vahelt silmagi. Sisse astudes vaatab vastu suitsuine ja võib olla isegi veidi väsinud atmosfäär, mis on samas hubane ja soe. Lugedes menüüst koha ajalugu, sai selgeks, et koht oli hipster enne seda, kui oli cool olla hipster. 😀 Ehk et 90ndate alguses tõid kliendid ise oma toolid, et oleks kus istuda ja kõik kahvlid-noad-taldrikud olid erinevatest komplektidest. Ja peab tõdema tõesti, et toidud olid imemaitsvad ning oli täitsa arusaadav, miks inimesed sinna tagasi lähevad. 🙂

Järgmisel päeval pakkisime oma asjad kokku, käisime enne lahkumist veel hommikust söömas ja asusime aeglaselt koduteele. Põikasime sisse paari huvitavasse kohta, mis teele jäid nagu näiteks uluki- ja magevee vähkide farmi. Pärastlõunaks olime väga puhanute ja lõõgastunutena tagasi kodus ja võis väikese väljasõidu edukaks lugeda. 🙂

Kuidas teie Sõbrapäev möödus?

Advertisements
Categories: Austraalia, Lääne-Austraalia, Margaret River | Sildid: , , , , , | Lisa kommentaar