Tere Mandurah!

Kirjutan teile meie armsast uuest elukohast, kus nüüdseks üle nädala kolm nädalat elanud oleme. Kogu meie kolimise protsess on nii kiirelt läinud, et pole aega olnud hingegi tõmmata. Samas on kõik laabunud täpselt nii nagu oleme tahtnud, et ei saa üldse kurta. 🙂

Me ei plaaninud nii kiirelt Kalgoorlie’st lahkuda, samas olime me seal lõpus ikka nii õnnetud kui veel olla sai. Mul on mustandites üks postitus istunud üle 6 kuu, kus ma üritan seletada, miks elukvaliteet seal nii nigel on, aga las see nüüd jääda. Nagu ikka, ei aidanud meie puhul kaasa ka töö- ja eraelu tasakaalu puudus ning kokkuvõtteks ei olnud keegi asjade käiguga rahul. Nii hakkasimegi uusi väljavaateid otsima – peamiseks eesmärgiks suunduda tagasi rannikule. Olles pea 3 aastat järjest nüüd koos töötanud, otsustasime et on aeg jälle eraldi töötada ning mitte enam tööl elada. Sedasi “tööl elamine” on parim viis, kuidas kiirelt raha säästa ja soovitan seda kõigile, kes Austraalias reisimas. Me oleme aga oma eludega seal maal, et nüüd vist aitab kah. 😀 Tahaks “normaalsust” ja õhtul töölt koju minna ning sõprussuhteid omada, kellega tööväliselt läbi käia. Seega, kui Isaac’ile tööpakkumine peaaegu et sülle sadas, ei kahelnud me hetkekski. Minek!

Viimased päevad meie eelmises elukohas olid kergelt öeldes piin, sest olime juba näinud seda piirkonda, kuhu kolima hakkame ja kuiv-kuum kõrbekliima ei istunud enam üldse. Küll aga oli vaja viimased otsad kokku tõmmata ja nii sai lisaks pakkimisele ning koristamisele ka Austraalia Päeva tähistatud ja töökaaslaste-sõpradega grillitud. Esmaspäeva, 29.jaanuari, hommikul kell 6 olid meil bussil igatahes hääled sees ja 7 tunnine sõit võis alata. Buss oli täiesti pilgeni asju täis ning osa jagus veel katuselegi. Algne plaan oli linnud pisemasse reisipuuri panna sõidu ajaks, aga see plaan kukkus haledalt läbi, kuna lihtsalt ruumi ei jagunud. 😀 Nii istusid Jay ja Lumi kordamööda nii minu kui ka Isaaci õlgadel. Olin üsna mures, et kuidas nad nii pika sõidu vastu peavad, aga olid teised ikka nii vaprad! Iga paari tunni tagant tegime peatuse tankimiseks ja samal ajal söötsin-jootsin neid. Nad on õnneks ikka nii minukad ka, et ära lendamisega probleeme ei ole, pealegi neil on ka tiivad kärbitud.

Meil läks auskoha valikuga väga hästi, kuna ühel meie endisel töökaaslasel on siinkandis maja, mis seisab enamasti tühjana, sest ta ise paikneb suurema osa ajast veel Kalgoorlies. Ta pakkus lahkelt välja, et võime seal peatuda nii kaua kuni vaja. Suur oli meie üllatus, kui maja ette lõpuks kohale jõudsime – tegu oli ikka korraliku villaga 500 meetrit rannast üsna jõukas rajoonis. Nii saime kogu oma kraami garaaži laduda, linnukesed verandale peesitama panna ja ise basseinis end jahutada. 🙂 Esimesed päevad möödusid asju organiseerides – buss oli vaja parandusse viia, on teine ju nii vana juba, et aeg-ajalt tuleb osasid välja vahetada ja teha kindlaks, et kõik toimib korralikult. Samal ajal kammisin ma Internetiavarusi läbi, otsides üürikaid ja vaikselt ka tööd. Jõudsime vaatamas käia umbes 3-4 korteri/maja, kui leidsime koha, mis meile ideaalselt sobis.

Olen sellest vist ilmselt ka varasemalt rääkinud, kuid et siin endale kodu üürida, tuleb täita päris korralik avalduste kadalipp, kuhu märgid oma viimased 2-3 elukohta, tööandjat ja praeguse sisetuleku (ning selle tõestuseks viimane palgalipik) ning lisaks loetleda üles vähemalt 3 soovitajat (inimese kohta), kes ei tohi olla sinu lähedased pereliikmed. Täidetud me selle igatahes saime ning tund aega peale avalduse sisse viimist saime kõne, et see on heaks kiidetud ja paari päeva pärast võime sisse kolida. 🙂 Ehk siis kahe päevaga olime endale uue kodu leinud ning reedel, 2.veebruaril, käisime pabereid allkirjastamas ja kolisime sisse. Veel üks huvitav nüanss, siin ei tasu üürnik maakleritasu, vaid omanik, kes oma pinna üürile annab. Üüri makstakse iga nädal kinnisvarafirmale ja sisse kolides tuleb tavaliselt maksta tagatisraha, milleks on enamasti 4 nädala üür ning 1-2 nädala üür ette. Meie pidime tasuma ka lemmiklooma tagatisraha.

Armusime Mandurah-sse esimesest silmapilgust ja meie kodu ei saaks olla paremas asukohas. 🙂 Nimelt elame kahekorruselises ridaelamu boksis, mis asub 200 meetrit rannast ning jahisadamast koos pisikeste poekeste, kohvikute ja restoranidega. Linna on ainult 10 minuti jalutuskäik mööda veeäärt ning ka ühistransport on vajadusel vaid ümber nurga. Koduga tuli kaasa 3 parkimiskohta ning eraldi lisaruum paadile. Meil on maja taga veranda ning teisel korrusel suur rõdu. Alumisel korrusel on meil elutuba, söögituba, köök, pesuruum (koos duššiga) ja WC ning ülemiselt korruselt leiab meie magamistoa koos garderoobiga, kaks külalistetuba ning eraldi WC ja vannitoa koos dušši ja vanniga. Meile kahele ruumi küll ja veel ja maksame vähem üüri, kui näiteks Launceston’is oma pisikese unit’i eest.

Mõned klõpsud meie naabruskonnast (ja tagaaias elavast konnast :)):

Meie elu on võtnud uue ja õnnelikuma suuna ning oleme selle väikese ajaga juba külalisi vastu võtnud, vanade sõpradega väljas käinud ning palju rohkem aega väljas veetnud (nii rannas kui ka kalastades). Isaac alustas 2 nädalat tagasi uut tööd ja mina harjun hetkel oma koduperenaise rolliga, haha. Olen läbi kamminud iga kui viimse töökuulutuse ning saatnud välja kümneid CV-sid. Samal ajal kodu sättides ja lahti pakkides – igav ei ole hakanud ja päevad lähevad kiirelt. Olen nüüdseks käinud kolmel tööintervjuul, kust üks koht mind kindlasti tööle ootab – mina ootan aga teise kahe koha vastuseid nädala alguses, et siis otsus ilmselt langetada. Ahjaa ja esmaspäeval on üks tööintervjuu ka veel ees.

Sõbrapäeva käisime tähistamas siit 200km lõunasse Margaret River’i veinipiirkonnas, aga sellest lähemalt järgmises postituses. 🙂

Categories: Austraalia, Lääne-Austraalia, Mandurah | Sildid: , , | Lisa kommentaar