Darwin – hüppavad krokodillid ja looduslik veepark

Darwinisse jäime me Austraalia Päevast (26.jaanuar) kuni 31.jaanuarini ning plaanisime avastada ümbruskonda nii palju, kui võimalik. Olime alati sellest piirkonnast häid muljeid kuulnud ning see oli meie teekonna üks peamistest peatustest. Darwin on kõige rohkem tuntud oma hüppavate krokodillide; vapustava kalapüügi (eriti barramundi) ning rahvusparkide (Litchfield ja Kakadu) poolest.

Kuigi Daintrees elades nägime me krokodille küll ja veel, otsustasime siiski esimesel päeval käia tunniajasel jõetuuril Adelaide jõel, kus oma silmaga neid imelisi kuid hirmsaid loomi hüppamas näha saime. Ma pean tunnistama, et isiklikult eelistan neid siiski iga kell oma loomulikus keskkonnas näha tegemas oma asja, kuid eks sellega kaasneb alati oht, et iga kord neid näha ei ole. Seega on Darwini ümbrus turistisõbralikum neile, kes ilmtingimata krokse näha soovivad.

Peab veel ära mainima, et kui Daintrees olid märjal hooajal osad ekskursioonid ja muud kohad võib-olla kuuks-kaheks suletud, siis Darwinis ja üleüldse Põhja-Territooriumil ning Lääne-Austraalia põhjaosas on seda palju rohkem tunda. Osad restoranid on suletud peaaegu 6 kuud aastast ja sama kehtib ka igasugu tuuride ja ekskursioonide kohta, mis enamasti novembrist märtsini ei tööta. Meil vedas kogu reisi vältel ilmaga selles suhtes, et me ei jäänud suurte tormide ega tsüklonite kätte, kuid ligipääs paljudesse kohtadesse on siiski piiratud.

Nii suundusime me peale krokodillidega kohtumist Darwinist 120km lõuna poole, et minna avastama Litchfieldi rahvusparki. Olin selle kohta nii palju head kuulnud, kuid sel hetkel ei olnud me veel kindlad, kas me sinna üldse ligi pääseme. Litchfieldi suurimaks tõmbenumbriks on sealsed kosed ja ujumiskohad, mis muudab selle “looduslikuks veepargiks”. Olin eelnevalt järgi vaadanud, et üleujutuste ja suure veevoolu tõttu on enamik ujumiskohtadest suletud, kuid meie õnneks oli paariks päevaks just vihm järgi jäänud ning leidsime eest suplevad lapsed ja pered, mistõttu hüppasime ka ise vette. 🙂 Kuigi osad kohad olid siiski liiga suure vee all ja ägedaid “spa” pilte me ei saanud, siis vesi oli seal tõesti imeline ning videomaterjali peaks tulema küll. 😛

Kuna pühapäevaks oli meil broneeritud helikopteriga kalastusreis ning esmaspäeval tuli Wilson hooldusesse viia, jäi meil veel laupäev sisustada. Kuigi me tahtsime väga külastada Kakadu rahvusparki, siis andsime endale aru, et ühest päevast jääb siiski väheks – sõit sinna on juba ise pea 300km. Jätsime selle plaani järgmiseks korraks ja kuivaks hooajaks, kui rohkem kohti on ka ligipääsetavad. 🙂 Nii seadsime sammud laupäeva hommikul hoopis ühele äärelinna turule, kus sai maitsta igasugu erinevate maade toite ja tõime kaasa ka värskeid puuvilju. Ülejäänud päeva veetsime Wilsonit pestes ja korrastades ning lõõgastusime basseini ääres. 🙂

Categories: Austraalia, Darwin, Põhja-Territoorium | Sildid: , , , , , , | 1 kommentaar

One thought on “Darwin – hüppavad krokodillid ja looduslik veepark

1. Pingback: VIDEO: Reisipäeviku viimane osa – Darwin & Coral Bay | Do you come from a land down under?