Väljasõit Hichinbrook saarele ja Zoe kose all ujumas

Tundub, et hõiskasin enne õhtut nende kohalike ilusate ilmade üle – viimased paar päeva on päris korralikult sadanud nii õhtuti kui ka hommikuti. Õnneks selgineb päeva peale siiski tavaliselt ära, et saab asjad kuivama ja laagriplatsi jälle puhtaks. See pole takistanud meil aga merele minemast ning eile käisime lõpuks ise ka Hichinbrooki saare peal ära.

Mõned päevad tagasi tutvusime basseinis ühega oma naabritest, kes rääkis meile Zoe kosest Hichinbrooki saarel, kuhu saab paadiga ligi ja kus on ilus ujuda. Kuna olime juba mõnda aega siin mõtteid mõlgutanud, et tahaks saarel ju jala lõpuks maha ka panna, mitte ainult selle ümber tiirutada, siis otsustasime ta kutse vastu võtta, et seda koos vaatama minna.

Hichinbrooki saar asub rannikust vaid 8km kaugusel ehk meilt siit Lucindast ja ümbrusest on selle mägesid igalt poolt näha. Saar on 52 km pikk ja 10 km lai. Hichinbrook on Suure Vallrahu Merepargi osa olles selle suurim saar ning lisaks ka Austraalia suurim saar-rahvuspark, mis tähendab, et kõik seal on kaitstud. Sealt leiab mõned telkimisalad, mahajäetud kuurordi ning 32 km matkaraja, mis lookleb saare idakaldal põhjast lõunasse. Looduse poolest on Hichinbrook hästi mitmekülgne oma vihmametsa, mägede, koskede kui ka kaunite palmirandade poolest. Veest võib lisaks tavapärastele elanikele nagu kalad, krabid jms leida krokodille, delfiine kui ka dugonge. Viimaseid pole ma siiani kuskil Austraalias veel näinud kahjuks, kuid mõned delfiinid olen siin juba ära näinud ning üks krokodill on ka siin kandis nüüd ära silmatud.

Suundusime Lucindast Zoe Bay-sse ja tagasi

Reede hommikul oli äratus kella viiest, et 6.00 paat vette lasta ning nii me kahe paadiga saarele suundusimegi. Meri oli üsnagi vaikne, mis tähendas, et kohale jõudmisega väga kaua ei läinud. Vees liigeldes tuleb siin üsna tähelepanelik olla, kuna saare ümber leidub mitmeid liiva- ja mudapankasid, mis tõusu ja mõõna ning tuulega võivad veidi ka liikuda. Olles Zoe lahte kohale jõudnud, suundusime kõigepealt üht väikest jõekest avastama, kuhu ka kaks krabivõrku jätsime lootuses mudakrabisid püüda. Edasi oli aeg suunduda lahe teise otsa ning paadid ojja ankrusse jätta. Randusime Zoe lahe laagriplatsi juures, kust koseni viis meid umbes 20 minutiline jalutuskäik mööda matkarada, mille jooksul tuli ka üks jõgi ületada. Ees ootas meid täiesti inimtühi Zoe kosk, kus veetime järgmised paar tundi. Ujusime mõnusalt jahedas värskendavas vees, toitsime kalu ning nägime üht angerjat. 🙂 Ilm oli kahjuks hall ja pilves, kuid see meid ei morjendanud – ei pidanudki päikese käes kõrbema. 😀

20170106_080647

Tagasi paatide juurde jõudes oli sadama hakanud, kuid õnneks mitte hullusti ning suundusime tagasi sinna jõkke veidi kalastama, kuhu krabivõrgud jätnud olime. Üsna sündmustevaene kalastamine muutus suht ruttu igavaks, mistõttu tõmbasimegi võrgud sisse (saagiks üks krabi) ja hakkasime tagasi Lucinda poole suunduma. Olles lahesopist välja jõudnud, selgus tõsiasi, et ilm on tõesti halvaks keeranud ning meie paatide jaoks oli tuul päris tugev. Koju tuli ju aga saada, seega tuli olukord lihtsalt üle elada. Pean tunnistama, et paadiga meeldib mulle merel käia küll, kuid minu üheks suureks hirmuks on seal halva ilma ning eriti tuulega olla. Ma lihtsalt tõmbun nii krampi ja lähen teinekord isegi paanikasse, et nüüd lööb laine meid pikali või et ma lendan üle parda. Tegelikkuses on see põhjendamatu hirm, sest kõik on turvaline, kuid lihtsalt veidi ebamugav. Nii ma seal hambad ristis need tund aega vastu ka pidasin, kui me läbi paduvihma, tuule ning lainete Lucinda poole rühtisime. Õnneks ei hakka mul merel paha nagu seda oli teise paadi ühel reisijal, kes iga 10 minuti tagant oma sisikonda kergendas. 😀 Kokkuvõttes oli siiski väga tore päev ja ilmselt lähme sinna mõnel ilusal päeval ka tagasi. 🙂

Päeva saak – ühe sõraga mudakrabi

Categories: Austraalia, Queensland | Sildid: , , , , , , | 2 kommentaari

2 thoughts on “Väljasõit Hichinbrook saarele ja Zoe kose all ujumas

1. Pingback: Vabad päevad + Roadtrip’i esimene VIDEO | Do you come from a land down under?