Jakaburger, ärajäänud kalastusretk, päev Port Douglases ja Daintree külas

Töönädal möödus oma tavapärases rütmis ja üsna sündmustevaeselt, seega asume kohe hoopis möödunud nädalavahetuse juurde. Suur kuumus püsib ja kraadid jäävad kuskil +33 ja +37 vahele. Vihmast pole endiselt haisugi ja juhtus nii, et meist paar kilomeetrit eemal lõõmas paar päeva järjest metsatulekahju. Vihmametsas on sellist asja päris ootamatu näha, aga tõesti-tõesti, rohtukasvanud vana lennurada sai kuskilt sädeme külge ja põles ikka nii korralikult, et ka kogu lodge’i ümbrus oli suitsu täis. Õnneks saadi kõik kontrolli alla, kuid nüüd on teeäärne metsatukk ikka korralikult söestunud.

20161110_162945

Laupäevaks ei olnud me mingeid plaane teinud ja kui külastajad olid lõpuks kõik teele asunud, sõitsime lihtsalt Cape Tribulationisse. Plaan oli minna Mason’i kohvikusse proovima jackfruit (ehk jaka) burgerit, mis väidetavalt maitseb küpsetatult kui pulled pork (ehk rebitud sealiha). Kahjuks tuli välja, et selleks päevaks oli jakaburger juba läbi müüdud (kuum kaup) ning tulime koju tagasi. Lebotasin pärastlõunal mullivannis ja õhtu veetsime rahulikult mitte midagi tehes. 🙂

Kuna meie paat on endiselt mehaaniku juures, siis olime pühapäeva hommikuks organiseerinud kalastusretke ühe kohaliku pakkujaga Daintree jõel, et näha mis tehnikaga ja kus täpselt kalaõnne proovima peaks. Pidime kell 8 olema praami juures, kuhu me jõudsime umbes 10 minutit varem ja jäime ootama. Kella kukkudes polnud endiselt mitte ühtegi paati silmapiiril, ootasime veel nii 5 minutit kuniks helistasin tuuri korraldajale. Kõne läks automaatselt postkasti ja nii otsustasime veidi igaks juhuks veel oodata. Paari minuti möödudes sain sõnumi, et kahjuks on reis tühistatud, kuna korraldaja on haige. Veidi hiljem järgnes teade kõnepostkastis, et jah tõesti vabandage, aga kalamees on terve nädala haige olnud ja peaaegu isegi haiglasse pidanud minema. Me jäime lolli näoga üksteisele otsa vaatama, et misasja, lihtsalt niimoodi lasti just üle?! 😀 Kui on teada, et inimene on haige, siis miks meile kasvõi eelmisel õhtul sellest teada ei antud? Kui kliendina jätta kuhugi minemata, siis kasseeritakse alati ju kompensatsiooniks mingi summa – nüüd korraldaja laseb üle ja pakub ainult vabandusi. Kuna me juba üleval olime, siis otsustasime minna hoopis Port Douglase pühapäevasele turule. Veidi hiljem sain uue sõnumi kalastustuuri korraldajalt, et nad olevat proovinud meiega viimased 24 tundi ühendust saada, aga me ei võtnud telefoni vastu. Siis viskas küll kopsu üle maksa ja vastasin neile, et oleme olnud täiesti kättesaadavad ja pole saanud ühtki kõnet ning selline klienditeenindus on täiesti ebapädev ning sellises olukorras oleks olnud ju lihtne tulla kella 8ks ise jõe äärde, et meile teada anda, mis juhtunud on. Sain vastu veel ühe teate kõnepostkastis, et kalamees on olnud VÄGA HAIGE ja SORRY NOH. Ei mingit kompensatsiooni allahindluse näol või ümberplaneerimist mõneks muuks päevaks. Me polnud neile öelnud, kes me oleme või kustkohast, aga selline käitumine kohaliku väike-ettevõtja poolt, pole neile küll eriti hea reklaam. Aga see selleks, otsustasime oma ülejäänud päeva sellest mitte rikkuda lasta.

Kell 8 hommikul jõe ääres kalastuspaati ootamas

Port Douglase turul vaatasime rahulikult ringi – seal on igal pühapäeval ühed ja samad pakkujad alati oma kraamiga, aga seekord oli isegi uusi putkasid püsti. Ostsime veidi nänni endale ja saime ka kõik jõulukingid ära ostetud. Haha, oleme sel aastal eriti varajased, enamik oli meil juba enne olemas. 😀 Olen sel aastal juba praegu jõulumeeleolus, kuigi ma ei tea kuidas, kui higi koguaeg mööda keha alla niriseb igal sammul. Igatahes, käisime armsas raamatupoe kohvikus kergel brunchil ning jalutasime veel linna peal. Sadamast saime lõunaks 2kg suuri tiigerkrevette 25 dollarit/kilo – võrdluseks, pubis müüdi 500gr 24 dollari eest. Sellistel hetkedel olen nii õnnelik, et meil bussis külmkapp on, mille saame igal ajal teise aku külge ühendada ning oma ostud külmas hoida. Pea 40 kraadises kuumuses ei oleks kaua läinud, kui need krevetid oleks juba hapud olnud. Lõpetuseks käisime vee ääres istumas ja jälgisime üht kilpkonna pikalt, kes meie läheduses vetikaid nosis. Olles veendunud, et turult sai kõik ostetud, mida hing ihaldas, seadsime suuna Daintree küla poole.

Seadsime end külla jõudes jõe äärsel pikniku alal kenasti istuma ja nosisime oma krevette. Ilm oli imeline, kuid taamal hakkas taevas vaikselt tumedamaks muutuma ning oli kosta ka müristamist. Oli väike lootus isegi vihmale. Kõhud täis, jalutasime veidi ringi ning kell kaks läksime Red Mill House bed & breakfast’isse, kuhu meil üheks ööks reserveering oli tehtud väikeseks getaway‘ks. Meid tervitas parklas kohe üks omanikest, kes juhatas meid oma tuppa ja näitas ringi. Istusime rõdul ja jutustasime veidi mõlema omanikuga – linnuvaatlejatest abielupaar, kes on seda kohta 14 aastat pidanud. Panime oma asjad tuppa ära ja läksime otsejoones basseini, kuna päev oli olnud ikka väga kuum ja oli jahutust vaja. Omanik veel hoiatas, et nende bassein on veidi varjus ja natuke jahedam, kui võiks, aga meie jaoks oli temperatuur ideaalne, kuna jahutas just parajalt. 🙂 Vedelesime seal vist kaks tundi, kuni läksime tagasi oma rõdule vaadet nautima ning mina helistasin vahepeal ka koju, et isale isadepäevasoovid edastada. 🙂 Õhtusöögiks jalutasime kaks minutit eemal asuvasse kohalikku pubisse, kus taustaks mängis muusikat üks Uus-Meremaa trubaduur. Tegime ka kiire pilajardiringi, mille ma ilmselgelt haledalt kaotasin ning jalutasime veel jõe ääres välgust sähvivat taevast vaatamas. Lõpuks oli aeg tagasi suunduda, kuna oodetud vihm jõudis kohale.

Tagasi tuppa jõudes avastasime telefone kontrollides, et Uus-Meremaad on tabanud järjekordne tugev maavärin ning edasised 3 tundi möödusid täielikult ninapidi Internetis passides ja uudiseid värskendades. Üsna kiirelt sai selgeks, et Isaaci pere ja sugulased on kõik turvalistes kohtades, kuid tsunami hoiatus hoidis meid siiski ärevil. Peale südaööd otsustasime magama minna, kuna täna ootas ees tööpäev. Hommikuks oli teada, et suurt tsunamit õnneks öö jooksul ei saabunud, kuid hakkasid avalduma purustused ja öiste maavärinate tagajärjed. Sättisime end rõdule hommikusöögile ning rääkisime veel toredate omanikega ning oligi aeg lahkuda. Jäime oma külastusega väga rahule ning läheks sinna iga kell tagasi. 🙂

Täna seadsime lodge’i valmis külaliste tulekuks ja nüüd on meil paar päeva umbes 2-3 majakest jälle ning nädala lõpus taaskord tühi maja. Meie vabatahtlik teeb ka nii head tööd, et olen end leidnud olukordadest kus lõunaks ongi kõik tegemised tehtud. Aga ei kurda, seda aega aastast ootame ju alati. 🙂 Oleme end päeva jooksul hoidnud kursis Uus-Meremaal toimuvaga ja seoses praeguse Kuu lähedusega on üsna tõenäoline, et võib siiski veel oodata suuri järeltõukeid või isegi uusi tugevaid maavärinaid ja tsunamisid. Samuti sai raputada ju täna veel ka Tšiili ja Lõuna-Ameerika – nii kahju, aga vähemalt on lähedased inimesed kõik terved.

Nüüd on aeg see lõputuna tunduv postitus igatahes kokku tõmmata. 🙂 Ilusat nädala algust!

Categories: Austraalia, Daintree, Mossman, Port Douglas, Queensland | Sildid: , , , , , , , | 4 kommentaari

4 thoughts on “Jakaburger, ärajäänud kalastusretk, päev Port Douglases ja Daintree külas

1. Vaatan teie pilte, vaatan aknast välja, vaatan teie pilte ja mõtlen, miks ma veel siin olen.

2. P.S. Tahtsin burgeri maitse kohta lugeda, aga ehk mõni teine kord.

• sirliaustraalias

Ma olin nii pettunud tegelikult, et lubasin mitte tagasi minna. Burger toodi alles eelmisel nädalal menüüsse. Aga eks proovin millalgi uesti jaole saada – helistan ette. 😀