Kui ärkad 6 minutit enne tööpäeva algust

Kell heliseb 7.10. Uni on magus ja lükkan äratust veel 5 minutit edasi. Teen silmad lahti ja tunnen kohe, et midagi on valesti – tukkusin kindlalt kauem, kui 5 minutit. Kell on 7.54. Hommikusöök algab kell 8.00.

“Isaac, me magasime sisse!” – nii hüppasin ka mina voodist välja ja jooksin vannituppa hambaid pesema. Juuksed krunni ja riided selga ning otsejoones restorani laudu katma. Õnneks olid ainult kaks majakest siin, seega 4 inimest. Kahvlid-noad-tassid-menüüd laual võis juba kergemalt hingata, kuna kõik muu on ainult riiulilt-külmkapist võtmise vaev. Isaac oli jõudnud puuviljataldrikud ettevalmistada ning vee keema ja ahju sooja pannud. 8.08 saabusid esimesed külalised hommikusöögile ja me olime kõigega valmis. Sellistel hetkedel tulevad tööl elamise plussid väga hästi esile. 😀 See on meie siinoldud aja jooksul teine kord, kui sisse magasime – eelmine kord oli vist üle aasta tagasi ja samamoodi ärkasime 5 min enne hommikusöögi algust.

Tegu oli pühapäeva hommikuga ning olles kliendid teele saatnud, läksime ise Noah randa peesitama ja väikestviisi kalale. Ühtegi check-in’i meil eile ei olnud ja ilmselgelt oli puhkepäeva vaja. 😀 Oleme Noah rannas vaid ühe korra varem käinud, telkisime sealses laagrialas enne lodge‘s töö alustamist mais 2015. Ilmad on endiselt tuulevaiksed ja päikeselised, seega mida muud ikka teha. Viskasime rätikud maha ja Isaac seadis õngesid valmis, kui meie juurde jalutas üks naine, kes hoiatas, et mitte kaua enne meie saabumist, olid nad näinud vees suurt krokodilli. Tegu oli kohaliku naisega ja tema sõnul pole ta elus varem nii suurt kroksi näinud (ehk võib arvata, et tegu oli siis vähemalt 5 meetrise isendiga). Ta olevat sihikindlalt jälitanud inimesi, kes süstadega lahes ringi sõitsid ja hiljem ujusid. Kui kohalikud need hulljulged veest välja olid peletanud, asusid nad krokodilli kannul mööda randa teda ise hoopis jälitama kuniks ta jõesuudmes kadus. Olime naisele väga tänulikud, sest kuigi me oleme koguaeg teadlikud, et elame croc country‘s, siis selliseid meeldetuletusi on ikka vaja, et mitte liiga mugavaks muutuda.

Kuna nagu mainitud sai, siis oli tegu tuulevaikse ja päikeselise päevaga, mis tähendab, et paarkümmend meetrit kalda äärest oli vesi täiesti peegelsile ja läbinähtav. Nii sai südamerahus umbes pahkluudest veidi sügavamas vees end pikali visatud ja värskenduseks kastetud. Üle 5 minuti muidugi vette ei jäänud ühelgi korral ja alati seisis siis teine püsti ja hoidis vahti. See on vähemalt hea, et õigete ilmastikuolude juures on krokodillid vähemalt nähtavad. Eile paistis iga väiksemgi vetikatuts meile kaugelt ära. Kahju on sellest, et praegu on vesi soe kui supp, aga seda “ujumisrõõmu” kauaks ei jätku, kuna umbes kuu aja pärast algab ohtlike millimallikate hooaeg ja siis ilma kummiülikonnata vette minna ei tasu. Aga see selleks…

20161106_112006

Liikusime mingi hetk ka ise jõesuudme juurde, kuna niisama passimine muutus liiga kuumaks ja kala ka ei näkanud. Asukoht vahetatud, hakkas üsna kiirelt konksu otsa naljaka välimusega kala, kelleks osutus Eastern Shovelnose Ray ehk kühvelnina-rai. 🙂 Tegime pilti ja lasime teisel minna. Tema jäi ka meie ainsaks saagiks. Ühel hetkel tundsin, et tuleb hakata lahkuma, kuna joogivesi oli otsa saanud ja vaatamata iga 30 minuti tagant päikeskreemi pealekandmisele, hakkas ka kogu keha valusaks tõmbuma. Austraalia päike on jube intensiivne ikka ja no ma saan täiesti aru, miks inimesed end rannas pigem kinni katavad. Aga noh, me ju välismaalt ja ei õpi. 😀

20161106_131717

Kuna me olime juba poolel teel Cape Tribulationisse, siis otsustasime koju mineku asemel hoopis sealses pubis, PK džunglikülas, värskendavad joogid teha. Neil on seal alati happy hour, mis tähendab et jug ehk 1140ml kannu õlle või siidrit saab kätte vaid $10 eest (6.91EUR). Mulle meeldib nende õunasiider ja proovisime järgi ka ühe laagriõlu. Kodus ei oodanud meid endiselt midagi tarka, seega otsustasime minna edasi ja vaadata üle sellise koha nagu Beach House. Tegu on järjekordse majutuskohaga, kust leiab nii hosteli- kui ka privaattube ning rannaääres asuva baari ja bistroo. Istusime rannas toolidel ja vaatasime peegelsiledat vett ning aeg-ajalt veepinnal õhku hingamas käivat kilpkonna. Otsustasime sinna õhtust sööma jääda ja veetsime ühe väga mõnusa õhtu.

Koju tulles plaanisime veidi mullivannis liguneda, kuid siis jõudis kohale kurb tõsiasi, et saime päikese käest liiga palju põletada ja ei kannatanud kumbki meist soojas vees ligunemist. 😀 😀 😀 Tänane hommik paljastas põletuse tõelise pale – olen laiguline nagu maakaart, õnneks suurema osa katavad riided, kuid isegi mu nägu on siiruviiruline, haha. 😀 Meie vabatahtlik ütles, et pole väga aru saada õnneks, aga mul on tunne, et ta ei tahtnud lihtsalt otse öelda. 😀 Ma väga ei põe ka, lihtsalt tean järgmiseks korraks, et rullotsikuga päikesekreemi ma enam ei kasuta, kuna see ei toimi eriti efektiivselt ja jätab kehale lihtsalt heledamad triibud, kust sellega rullitud on.

Täna ja homme on meil peaaegu täismaja, kuid ülejäänud nädal on jälle vaikne ja nädalavahetus on meil täiesti vaba. Plaanis on vist kalastusretk Daintree jõel ja Daintree küla külastamine, aga sellest juba järgmine kord. 🙂

Categories: Daintree, Queensland | Sildid: , , , , , , | 4 kommentaari

4 thoughts on “Kui ärkad 6 minutit enne tööpäeva algust

1. Ma ei leia õiget kohta, kus seda küsida, seega kirjutan siia – kuidas Austraalias on meeleolud seoses Brexiti ja Trumpi valituks saamisega? Oled liiga kaugel kõigest, et see oluline oleks? Aga suurlinnad/meedia?

• sirliaustraalias

Ma ei saa kõigi eest rääkida muidugi, kuna elan nii keset-eikusagit, aga üleüldiselt ei ole väga mingit meeleolu. Austraalia ajab oma asja ja muidugi kajastab selliseid sündmusi, kui need on juhtumas, aga pikalt uudiseid ei vorbi. Öeldakse, mis öelda on.
      Brexitit kommenteeriti võib-olla veidi erinevas võtmes, kui Eestis, lähtudes sellest et kas UK hakkab nüüd rohkem keskenduma Commonwealthi liitu kuulumisele (nagu seda Austraalia ja Uus-Meremaa on). Trump võitu ei uskunud keegi, samas üks tuntud Austraalia poliitik saatis kohe live video sõnumi Canberrast Trumpile, kus teda võidu puhul õnnitles, kommenteerides et rahvas tahab muutust. Daam on Austraalias ka üsna põlu all üldsuse poolt, kuna on lubanud muslimid välja saata ja mida veel.
      Aga kokkuvõtteks jah, Austraalia kajastab muidugi maailma sündmusi, aga oleme kuidagi eemal siiski ja riik on nii suur, et kohalikud teemad jäävad ikka rohkem pinnale. Hetkel muidugi NZ maavärinad igal pool esiuudistes.

2. From ‘opening the eyes’ to ‘ready for everything’ in just fourteen minutes? That’s fast!

PS: Nice jump. Love the spirit 🙂

• sirliaustraalias

Yep, the beauty of living in the rainforest – no makeup, so just put clothes on, brush teeth and put hair up – voilaa! 😀