Minu sünnipäev Cairnsis

Eelmise postituse jätkuks mainin kiirelt ära, et kaks päeva peale matka olid jalad kõige valusamad ning voodist tõusmine ja üleüldiselt istumine ning astumine olid väga valulikud! Kolmapäevaks sai juba jälle treppidest käia ning õnneks oli reedeks olukord tagasi normaalne. See oli hea ajastus, kuna eile oli ühtlasi ka minu 27. sünnipäev! 🙂

Hommikune selfi :D

Hommikune selfi 😀

Sünnipäeva hommik algas mõnusalt, kuna ainus meil peatuv majake andis mulle juba neljapäeva õhtul teada, et hommikusööki nad ei soovi, kuna lahkuvad väga varakult. Nii sai rahulikult ärgata, end valmis seada ja Cairnsi poole teele asuda. Meie esimeseks sihtkohaks oli Smithfield, mis asub umbes 15 minutit enne Cairnsi. Kuna meil oli aega vaja veidi parajaks teha, peatusime teel paaris kohas, kus varem seda teinud pole.

Põhjus, miks Smitfieldi läksime, oli Skyrail Rainforest Cableway (vaata SIIT) ehk köistee, mis viib vagunid vihmametsa kohal üle mägede ja orgude Kuranda nimelisse vihmametsa külasse. Oleme ammuilma seda juba teha tahtnud, kuid kunagi pole nagu piisavalt aega ja viitsimist olnud. Kui plaanisime, mida minu sünnipäeva puhul teha, siis saigi see tegevus valituks. Valisime veidi kallima pileti, mis andis võimaluse reisida klaaspõhjaga vagunis, et enda all olevat vihmametsa veel paremini vaadelda saaks. Smithfieldist väljudes jagasime oma vagunit kahe naisterahvaga USA-st ning sõit esimese peatuseni kestis 10 minutit. Vagun viis meid mäest üles Red Peak Stationisse ning sõidu ajal avanesid imelised vaated ookeanile. Peatuses oli võimalik teha väike jalutuskäik mööda laudteed, kus nägime väga suuri puid ja taaskord ilusaid vaateid.

Järgmine peatus – Barron Falls Station – asus jällegi 10 minutilise sõidu kaugusel ning seekord oli terve vagun meie päralt. Peatusele lähemale jõudes hakkas paistma Barron Falls ehk kosk, mis praegu on küll veidi kokku kuivanud, sest ammu pole sadanud, kuid siiski saab aimu, kui võimas see märjal aastaajal on. Nagu nimest aimata võib, saab selles peatuses kolmelt vaateplatvormilt koske imetleda ja pildistada ning õppida seal asuva elektrijaama ajaloo kohta. Me silmasime kolme inimest kose ülaosas suplemas ning testisime oma kaamera zuumi, et näha kui hästi me nad pildile saame. Vaadake ise altpoolt. 😀

Veel 10 minutit sõitu köisteel ja olimegi Kurandas kohal. Tegu on hästi armsa hipiliku vihmametsa külaga, kus on igapäevane turg, palju väikeseid poekesi ja kunstigaleriisid ning erinevaid loodus- ja loomaparke. Me jalutasime peatusest küla keskmesse, uudistasime veidi ringi ning pidasime pargis pikniku, mille kaasa pakkinud olime. Mingeid plaane me sealoleku ajaks teinud polnud, kuid lõunatades märkasime, et meie selja taga asub Butterfly Sanctuary (vaata SIIT) ehk liblikate park, kuhu minna otsustasime.

Liblikad nähtud, vaatasime veidi turul ringi ja soetasime nipet-näpet, kui seadsimegi sammud tagasi peatusesse, et Smithfieldi naasta. Tagasi minnes me enam peatustes ringi ei vaadanud, vaid vahetasime lihtsalt vaguneid. Jäime mõlemad antud kogemusega väga rahule, ei oodanudki et see nii vahva saab olema – eriti Kuranda ise. See klaasist põrandaga vagun polnud väga seda lisaraha väärt, kuna kohati tuleb palju kauem oodata kui tavajärjekorras – nii leidsimegi end paaril korral lihtsalt tavavaguniga reisimast, kuna ei viitsinud pool tundi järgmist teemantvagunit oodata. Aga see oli ainult väike meelespea, kui kunagi peaks uuesti minema. 🙂

Kella neljaks pärastlõunal jõudsime Cairnsi ja hotelli, mille Isaac oli meile broneerinud. Leppisime kokku, et suuri kingitusi pole teha vaja ning selle arvelt oli ta siis hoopis eriti uhke toa kasiino hotellis võtnud (vaata SIIT). Check-in’i tehes küsiti, et mis meid Cairnsi toob ja kui kuuldi, et mul on sünnipäev, siis lubati tuppa vahuveini saata nende poolt. Nii armas! Asusime viiendal korrusel ja meie rõdult avanes imeline vaade lahele. Tuba ise oli avar ja kõikide mugavustega. Mulle meeldis eriti see, et vannitoa sein oli ühtlasi lükanduks, mille sai eest ära sõidutada, et siis vannis istudes kas telekat vaadata või vaadet nautida. 🙂 Voodile oli jäetud väike armas kohaliku mee purk ning umbes 15 minutit peale tuppa jõudmist kostus uksel koputus ja saabus ka vahuvein. 🙂 Veetsimegi pärastlõuna rõdul – jõime vahuveini, sõime Kuranda turult ostetud snäkke, nautisime vaadet ning ma helistasin kodustega.

Õhtusöögiks oli meil laud kinni pandud Dundee restoranis (vaata SIIT), mis asub kasiinost vaid paari minutilise jalutuskäigu kaugusel kai peal. Olime selle restorani kohta palju head kuulnud ning eeltööd teinud ja otsustanud tellida suure mereannivaagna kahele. Et noh, sünnipäeval ju võib – seda enam et oleme mõlemad pea 3 nädalat nüüdseks üsna korralikult oma toitumist jälginud ja suuremalt jaolt vaid smuutidest elanud. 😀 Inimesi oli restoranis palju, kuid atmosfäär oli mõnus ja lõõgastunud. Istusime lauda ja tellisime joogid ning üsna kiirelt sai tehtud otsus tellidagi “Dundee ülima mereanni kogemus”. Ettekandja tegi küll korraks suured silmad, et ohhoo, aga otseselt rohkem midagi ei öelnud. Umbes 5 minutit hiljem saabus meie lauda vanemteenindaja, kes ütles, et peab meid kahjuks ümber liigutama, kuna tellitud vaagen on nii suur, et ei mahu meie lauale ära… Uurisime siis uuesti, et kuigi menüüs on kirjas, et vaagen sobib kahele, siis kui mitmele see tegelikult mõeldud on. Tuli välja, et tavaliselt tellitakse see umbes 3-5 inimese vahel jagamiseks, kuid on olnud ka paare, kes sellest jagu on saanud. Kuna me oma lauast loobuda ei soovinud ja magustoidule oli vaja ka ruumi jätta, siis otsustasime lihtsalt “tavalise” kaheinimese vaagna kasuks. Ütleme nii, et see mis lauda saabus oli siiski hiiglaslik ja sõime paremad palad sealt kenasti ära ning olime ülimalt õnnelikud, et me seda suuremat vaagnat tellima ei hakanud. 😀 Kõrvallauas einestasid 5 inimest, kes olid selle omale tellinud ja no see oli ikka KOHUTAVALT suur. 😀 Magustoiduks tegelikult enam väga ruumi polnud, aga kahe peale suutsime ühe siiski tellida.

Restoranist veeresime jalutuskäigule kesklinna, et enda olemist kergemaks muuta ja enne tuppa naasmist käisime ka kasiinost läbi. Seekord meil suurt õnne kaartides ei olnud, mistõttu pikalt sinna jääma ei hakanud. 🙂 Vahepeal jõudsime kokku põrgata ühe tööalase tuttavaga, keda oli nii naljakas teises keskkonnas näha. 😀 Ta oli isegi veits kohmetunud, et kas meid lasti ka džunglist välja tsivilisatsiooni. 😀 😀 Tagasi tuppa jõudes avastasime, et meile oli käidud turndown service‘t tegemas, mis minu meelest on nii väike, aga samas väga armas žest. See tähendab siis seda, et kardinad pannakse ette, voodi valmistatakse magamiseks ette (voodikate on eemaldatud ja tekinurgad alla keeratud), suured tuled on kustu pandud, vetsupaber uuesti volditud, väike šokolaad on voodi peal ning pudel vett öökapil. Kui rätikud on põrandal ning seebid-šampoonid kasutatud, saad ka need uued tavaliselt. Asja point on tuba peale pika päeva külastajale hubaseks ja mugavaks muuta. See toimis väga hästi – mina ronisin vanni ja vaatasin sealt filmi, milleks valisime The Jungle Book’i. 🙂 Enne filmi lõppu ronisin vannist välja ja pikk päev oli oma töö teinud (ülimugav voodi ja pehmed padjad aitasid sellele muidugi kaasa), et filmi lõppu ma enam ei näinudki, kuna jäin lihtsalt magama. 🙂

Jäin oma sünnipäevaga ülimalt rahule ja veetsin imetoreda ning lõõgastava päeva. Kuigi mingit vanemaks saamise või vanuse numbri vahetumise tunnet absoluutselt ei olnud. 😀 Aga see polegi vist tegelikult oluline – hea oli end lõdvaks lasta ja tööst eemale saada. 🙂 Igatahes, aitäh kõigile, kes üht või teist kanalit kaudu mulle õnne soovisid! 🙂

Categories: Austraalia, Cairns, Daintree, Queensland | Sildid: , , | 1 kommentaar

One thought on “Minu sünnipäev Cairnsis

1. Merle

Tundub, et Sul oli tõesti mõnus päev! Palju õnne ka minu poolt väikse hilinemisega 🙂