Daintree jõel ja barramundi farmis

Tere laupäeva õhtut (või Eestis alles hommikut)! Selja taga on kaks vaba päeva ja enne kui homsest jälle töösse sukeldun, mõtlesin paar rida kirja panna, enne kui kõik meelest läheb.

Reede hommikul lahkusid külastajad üsna kiirelt peale hommikusööki, mis andis meile võimaluse samuti lodge’i värav selja taga lukku panna ja suund Daintree jõele võtta. Tahtsime küll merele minna, kuid kahjuks oli tuul liiga tugev ja nii otsustasime avastada praamist sisemaa poole jäävat jõeosa. Me ei pidanud pettuma – vastupidiselt praamist idapoole jäävale alale, mis on peamiselt mangroovipuude all; domineeris läänepoolt pigem vihmamets või karjamaad, seega vaated olid igatepidi imelised. 🙂 Olles mitmetest krokodilli- ja jõekruiise korraldavatest laevukestest möödunud, lasime ankru vette ja proovisime söödaga veidi kala püüda. Õnne selles osas ei olnud ning nii otsustasime edasi liikuda ja landiga kalastada. Keegi peab aga samal ajal ju paati juhtima ka, mis jäi seekord siis minu ülesandeks, et harjutada saaksin ja Isaac kala püüda. Ütleme nii, et liivaluidetele kinni ei jäänud ja Isaacit ma vette ei lennutanud, mis tähendab, et läks hästi – õlg on täna küll mootori korduvast väljasuretamisest ja käivitamisest veidi valus, kuid kuidagi peab ju õppima. 😀 Nii kulgesime kuni Daintree külani välja, et siis suund tagasi allavoolu võtta. Kokku nägime kahte krokodilli, keda mul kahjuks pildile püüda ei õnnestunud seekord, aga mõned pildid sai siiski klõpsutatud.

Täna hommikul hüppasime üsna kiirelt peale ärkamist bussi, et Mossmani hommikust sööma sõita. Laupäeviti on seal alati turg, mis tähendab, et rahvast on palju. Sõime kõhud punni ja nautisime korralikku kohvi, et siis turul väike tiir teha. Midagi tarka sealt kunagi tegelikult osta pole ja kuna jäime külastusega veidi hilja peale ka, oli värske kraam juba läbi müüdud. Nii käisimegi hoopis poes toiduvarusid täiendamas ja liikusime kodu poole.

Teel põikasime sisse väikestess asulatesse, kus varem käinud pole ja peatusime plaanimata ka Hook-A-Barra kalapüügikeskuses, kus on võimalik (üsna krõbeda hinna eest) barramundi kalu püüda. Niisama külastajad lastakse sisse $10 (6.80EUR) eest, kalastada saab tund aega $55 (37EUR) eest. Kalad tuleb kõik tagasi tiiki lasta, kuid soovi korral saab enda püütud kala ka koju kaasa viia – selle eest tuleb tasuda $14/kg (9.50EUR). Kalu saab sealt niisama ka kaasa osta, kilohinnaks sellisel juhul $32 (21.60EUR). Barramundi on populaarseim kalaliik Austraalias, mida leidub pea iga arvestatava toidukoha menüüst. Neid kalu leidub nii jõgedes-järvedes kui ka ookeanis ja suurused varieeruvad neil ka päris palju. Eesti keeles peaks barramundi nimetus olema Aasia meriahven. Mina seekord kalastada ei soovinud, nii jäi Isaaci ülesandeks kalu püüda. Konarlik algus kõrvale jätta, sai tema saagiks 5 kala, mis kõik õnnelikult tiiki tagasi lasime. Veetsime toreda tunnikese ning saime töötajatelt palju kasulikke nippe, mida edaspidi jões kala püüdes silmas pidada ja loodetavasti on meil järgmisel korral jõe peal rohkem kalaõnne (sest eile jäime ju tühjade kätega, haha).

20160827_151353

Categories: Austraalia, Daintree, Mossman, Queensland | 5 kommentaari

5 thoughts on “Daintree jõel ja barramundi farmis

1. Mul on küsimus mis on vast väga rumal, aga küsin ikkagi! Kas krokodillid paate ei ründa? Noh nagu filmis et a la paneb hooga paugu vastu paati ja ongi kõõga :D. On teil mingit varustust nende peletamiseks? Ma suur ülemõtleja, ma tean :D:D

• sirlikellian

Siin nad üldjuhul paate ei ründa – on ka muidugi ette tulnud. Rohkem kohtab seda näiteks Darwini ümbruses Northern Territoryl, kus meelitatakse neid söödaga veest välja hüppama, sinna ma oma paadiga ei läheks. 😀 Siin aga jäetakse nad ka tuuridel rahule ja eks nad väga endast suuremaid elukaid=paate naljalt torkima ei lähe ka.
      Küll tuleb jalad-käed paadis hoida ja paadi vettelaskmisel kiire olla ja mitte veepiiril hängida. 😀

2. Okei, nii et siis mingi oht on alati olemas. Samas ohte on igal pool ja kui karta siis ei saakski elada 😀

• sirlikellian

Oht jääb alati – eriti siin džunglis ja Austraalias, kus iga nurga peal võib mõni ämblik, madu, krokodill, cassowary või kesteabmiselukas olla, haha. Aga tuleb olla muidugi ettevaatlik ja arukas, siis pole hullu midagi. 🙂