Kodus ja Võõrsil

Krista viimase Sydney päeva jaoks olime jätnud kõige magusama ekskursiooni, milleks oli Kodus ja Võõrsil tuur Sydneyst põhja pool asuvatesse randadesse, sihtkohaks Palm Beach, kus enamik Summer Bay võttepaiku asuvad. Kell 9 hommikul korjas Rossi nimeline onu meid ooperimaja lähedusest peale ja kuna peale meie kedagi rohkem sel päeval tuuritama ei tulnud, saime täiesti privaatse kogemuse osaliseks. Alustuseks oli vaja kesklinnast välja saada, mis võttis omajagu aega, aga oli samal ajal linnaekskursiooni eest. Ross uuris meilt, et kui suured sarja fännid me oleme ja üsna kehva tulemusega hiilgasime nii mina kui ka Siret, sest mõlemad nägime sarja viimati ilmselt kusagil üle 10 aasta tagasi. 😀 Küll oli rohkem asjadega kursis Krista, kes isegi viimaste aastate peategelaste ja Austraalia näitlejatega palju rohkem tuttav oli. Nii ei jooksnud Rossi kommentaarid päris mööda külgi maha ja saime meiegi targemaks. 😀 Originaal-näitlejatest on tänaseks järgi vaid Alf – vähemalt üks tuttav nimi siiski! Lisaks on Home and Away Kanal 7 suurimat kasu toov kodumaine sari, mida filmitakse erinevates võttepaikades ja stuudios 5 päeva nädalas.

Sydney põhjarannad asuvad linnast vaid 25-40km kaugusel, kuid asustus on ääre- ja suurlinna vahel tihe ja nii kulges meie tee minnes läbi metsa ja rahvuspargi, kus lisaks Kodus ja Võõrsil sõidustseenide on filmitud ka ikooniline Austraalia telesari Skippy the Bush Kangaroo ehk känguru Skippy. 🙂 Kui hästi pingsalt jälgisin ja ette kujutasin, siis vist meenus isegi mingi kunagine avarii stseen ühes Kodus ja Võõrsil osas äkki?

Morning Tea ehk hommikuse vahepala jaoks peatusime ühes imearmsas kohvikus, mis asus järve kaldal ja kus sai imetleda ilusat ilma ja kohalike paate ning jahte (ning koogitüki eest hingehinda maksta). Teel Palm Beachi möödusime koolist, mida sarjas kasutatakse ja lisaks ka villast, kus filmitakse Bachelor sarja.

Palm Beach ise on üsna väike ala, aga seal saime me üle tunnikese vaba aega, et omal käel ringi vaadata ning pilte klõpsutada. Hea õnne korral saab seal kandis ka filmimist näha, kuid tol reedel polnud seal kedagi. Alustasime oma jalutuskäiku surfiklubi juurest, mis igapäevaselt kannab Palm Beach Surf Club nime, kuid filmimise ajaks asendatakse see Summer Bay nimega. Tegime kohustuslikud pildid ja liikusime mööda rannajoont edasi. Kahjuks olid enamik rannad sel päeval suletud Sydneyt laastanud tormi tõttu (mille me õnneks täpselt maha magasime), aga leidsime siiski ühe sissepääsu, mis polnud blokeeritud ja uudistasime surfareid ning delfiine. 🙂

Edasi liikusime Alfi söödapoodi, millest mul pole no kohe ühtegi mälupilti, aga pole hullu – ostsime meeneid ja lõbustasime poe kohalikku koera, kellele kordamööda pulka loopisime. Söödapoe kõrval asub järjekordne armas restoran-kohvik, vaatega lahele, kus keelt kastsime ja oligi aeg taas bussi naasta. Ross andis meile mäletuseks ka enda poolt kokku töödeldud pildi, kus figureerib sarjast hiljuti lahkunud Steve Peacocke ehk Darryl “Brax” Braxton, kes oli viimaste aastate sarja “põhivend”. 😀

Tagasi suundusime mööda rannikut ning põikasime kiirelt sisse ka tänavasse, kus kahte eramaja on palju filmimiseks kasutatud – me neid muidugi jälle ära ei tundnud. 😀 Uurisime aga Pippa, Sally ja nende pere maja kohta ja tuli välja, et see asus üldsegi Sinimägedes (Sydneyst läänes) ja on nüüdseks on maha põlenud. Aa, muideks, kui paljud teist arvasid lapsena, et sarja nimi on Kodus ja Võõrsilm ja seda nime kasvõi nui neljaks kaitsesid? Arvasin, et olin ainuke, kes vanematele poolnuttes vastu vaidles, et on ikkagi VÕÕRSILM, aga näed Krista ja Siret olla ka seda meelt olnud. 😛

Tuur lõppes Sydney äärelinnas, Manlys, kus sõime lõunat, piilusime poodidesse ja külastasime Manly Sea Life Sanctuary, kuhu mul paar tasuta pääset oli. Tegu on Sea Worldi väiksema versiooniga, seega pikalt polnud seal midagi teha, aga nägime pingviine, erinevaid kalu, kilpkonni, raisid, haisid ja inimesi nendega koos sukeldumas. Tagasi Sydney kesklinna saab praamiga, mille üheotsa pilet maksab 7.60AUD ning sõit kestab 30 minutit. Minu meelest päris tore moodus, kuidas liigelda – boonuseks näeb ooperimaja kenasti ära, lisaks ka Harbour Bridge ning kuna samal ajal tagurdas sadamast välja suur kruiisilaev, pidime me lisa 10 minutit keset lahte ootama, mis andis jälle hea võimaluse päikeseloojangut nautida ja pilte teha.

Peale kiiret värskendust korteris liikusime tagasi ooperimaja ümbrusesse, et osa saada Vivid festivalist, mis lausa 3 nädalat kestis sel aastal. Tegu on suure valgus-, muusika-, ideede festivaliga, mis on terve kesklinna enda alla võtnud. Me käisime suure raketist kaleidoskoopi sees, imetlesime erinevates animatsioonides ooperimaja ja muuseumi ning jalutasime lihtsalt kogu selle melu keskel ringi. Õhtu lõpetasime kodus Kreisiraadio paremaid palu vaadates ja laupäeva hommikul oligi aeg Krista lennujaama saata. 3 nädalat läks nii kiiresti, samas jõudsime ka palju teha. 🙂 Aitäh Krissu, et nii pika tee ette võtsid ja mulle külla tulid! Tule varsti jälle. 🙂

Me jäime Siretiga veel üheks ööks Sydneysse, aga kolisime oma AirBNB korterist üle hotelli. Plaanid olid suured, aga peab kahetsusega tunnistama, et peale Jamie Oliveri Itaalia restoranis lõunatamist tegime hoopis ühe kosutava uinaku. Õhtul vedasime end ikkagi korraks välja, aga tundub, et vanadus on peale tulnud, sest üsna kiirelt olime tagasi toas ja vahtisime õhtu otsa The Voice’i, haha. Tegelikkuses peab tunnistama, et suurlinn oli džunglielu kõrval natuke väsitav ja nautisingi töölt eemal olles just magamist ja mitte millegi tegemist, siis kui selleks tahtmine tuli.

Pühapäeval oli aeg meilgi lennujaama minna, kus selleks korraks üksteisega hüvasti jätsime ja Siret Gold Coasti lennule läks ning ma Cairnsi poole suuna võtsin.

Categories: Austraalia, Cairns, East Coast, Lennud, New South Wales, Queensland, sydney | 1 kommentaar

One thought on “Kodus ja Võõrsil

1. Väga lahe! Minul oli Kodus ja Võõrsil kunagi üks lemmisari, mäletan kuidas ma pisaraid valasin kui Sally lahkus :D. Ja mu lemmiktegelane oli Shannon, üks armas pisike tüdruk pikkade rebasevärvi juustega :D. Vaatamise lõpetasin siis kui ära kolisin ja eks nii palju uusi tegelasi tuli, et mõte kadus ära minu jaoks. 🙂