Eurotrip 2016: Eesti – Holland – Belgia

Oma reisijuttudega olin viimati Eestis, kus viimastel päevadel käisime koos Angelaga veel Triinul külas; vaatasin üle uuenenud Ülemiste keskuse ning tegime perega Vabariigi Aastapäeval sushit ja vaatasime kinos ära Klassikokkutuleku. 25.veebruaril panin oma asjad kokku, jätsin perega selleks korraks hüvasti ja lendasin Amsterdami. Jõudsin lennujaamas veel mõelda, et huvitav, kas istun akna all või vahekäigu pool, aga lennuk oli hoopis nii omapärane, et sain koha üksikusse ritta. Teisel pool vahekäiku olid kahesed istmed ja oligi kogu lennuk. Lend oli lühike, veidi üle kahe tunni ja mis oli veel huvitav, et stjuuardesse oligi ainult üks. Isaac oli mulle kenasti lennujaama vastu tulnud ja peale lühikest rongisõitu olimegi Amsterdami kesklinnas, kus ka meie hotell, Hotel CC, asus.

Sushi

Hotelli valisime peamiselt tema asukoha tõttu, piltidelt tundus ka päris mõnus. Reaalsus oli natuke teine, mida olin eelnevalt juba arvustustest ka lugenud – olime 4.korrusel, lift sõitis ainult kolmandani ja trepid on väga järsud Amsterdamis; tuba oli nn. katusealune, ehk et pool tuba oli nurga all; voodi mahtus tuppa ainult seina äärde lükatuna; 6 kuud tagasi palutud kanali vaadet ja vanni me samuti ei saanud – arusaadav, et selliseid asju alati ei garanteeritagi, aga kui klient ikka 2 nädalat hotellis peatub, siis võiks ju nagu proovida, või mis? Me ei lasknud end sellest aga palju häirida, kuna veetsime enamuse ajast väljas ja enne minu tulekut tegi Isaac sama koos oma vennaga. Siit (link) näeb pilte ka, aga pean ütlema, et need on ikka väga oskusliku nurga alt tehtud või mõnes muus toas, kuna meie oma oli ikka tunduvalt väiksem. Aga see selleks…

amsterdam

Esimesel õhtul käisime söömas ühes Argentiina restoranis, kus oli väga omapärane kelner meil – võib öelda, et isiksus! Magustoiduks sõime Hollandile kohaselt vahvleid Sweetella (sweet + Nutella) kohvikus, peale mida tundsin, et veresooned täitusid otsejoones Nutella, jäätise ja vahukoorega ning südame seiskumisest magusa üledoosi tõttu vist palju puudu ei jäänud! 😀 Teisel päeval kondasime niisama ringi, uudistasime Punaste Laternate Tänavatel, ostsime suveniire ja õhtusöögiks otsustasime minna hoopis Tiibeti restorani. Saime jällegi väga huvitava kogemuse osaliseks – atmosfäär oli hubane ja toit vürtsikas, kuid maitsev.

amsterdam2

Amsterdamis käies oleme tavaliselt omal käel ringi vaadanud, kuid otsustasime seekord osa võtta Amsterdami “kohvipoode” (coffee shop) ja kanepi- ning seksajalugu tutvustavast jalutuseksursioonist. Meie giidiks oli ameeriklasest Eric, kes Amsterdami 3 aastat tagasi oma partneri juurde kolis ja nüüdseks Hollandit oma koduks peab. Ta oli väga vahetu ja lõbus giid ning rääkis huvitavalt Hollandi ajaloost ja miks seal just kanep ja prostitutsioon legaalne on. Põhjus on tegelikult väga lihtne – riik pani neile tegevustele kõvad maksud peale (coffee shopid maksavad näiteks riigile 53% maksu!) ja narkomaanid saadetakse nüüd vangla asemel hoopis tasuta võõrutusravile. Hollandi vanglates on hetkel nii palju ruumi üle, et vange võetakse vastu ka naaberriikidest. 3 tunni jooksul külastasime pubi, kus oma grupiga tutvusime (kokku oli meid 7), üht coffee shop’i, Amsterdami muuseumi ja erinevaid ajaloolisi ehitisi. Meie jäime tuuriga väga rahule igatahes!

kõnd

Amsterdami muuseum

Pühapäeval istusime hommikul kell 9 bussi peale, mis viis meid Brugge linna Belgias. Sõit kestis kolm tundi ja selle aja jooksul saime lisaks inglise keelsetele kommentaaridele kuulda ka hispaania keelseid, mis alati vähemalt 3 korda kauem tundusid kestvat. 😀 Kogu Brugge kesklinn, mis vanade linnamüüride vahele jääb on maailma kultuuripärandi nimistus ja seal me ringi uudistasimegi. Algul tunnikese koos giidiga ja hiljem mõned tunnid omapead. Vanalinn on seal imeilus, nagu muinasjutust! Suvel on seal kindlasti veel ilusam, meie olemist rikkus veidi külm tuul. Sõime Belgiale omaselt nende kuulsaid merekarpe, friikartuleid, vahvleid ja muidugi šokolaadi. 😛

Viimasel päeval Hollandis käisime päeval Haarlemi nimelises linnakeses ja õhtuks olime broneerinud endale kanalikruiisi koos pitsade ja piiramatus koguses õlle ning veiniga. Peab ütlema, et pitsa ise jättis küll veidi soovida, aga kõhu täitis nii hästi, et 90 minuti jooksul üle kahe joogi endale sisse enam ei mahutanud. 😀 Kruiis ise oli aga väga mõnus ja romantiline ja pani ilusa punkti meie Hollandis veedetud ajale. 🙂

Haarlem

kanal

Advertisements
Categories: Eesti, Holland, Lennud | 2 kommentaari

2 thoughts on “Eurotrip 2016: Eesti – Holland – Belgia

1. Kui me Amsterdamis peatusime paar päeva, siis mulle üldse ei meeldinud seal. Me käisime muidugi aastavahetusel ka ning rahvast oli rohkem kui inimesi, kuid kogu see paks kanepipilv ja viis kuidas turistid prostituute vaatasid, tekitas minus külmavärinaid. Loomulikult oli prostitutsioonimuuseum huvitav (ja kõhedust tekitav) ja kui me paadisõitu kanalites tegime, siis oli parasjagu mingi valgusfestival ja see oli kift. Peale aastavahetust oli Amsterdam nii räpane ja ei olnud isegi kedagi seal seda koristamas. Ma usun, et näiteks kevadel oleks seal palju mõnusam :). Tore on lugeda, et teil palju mõnusam kogemus oli 🙂

• sirliniidas

Jaa, mulle esimene kord jäi ka selline nauke kõhe tunne sealt, kuna koguaeg sadas ka. Aga seekord oli mõnusam, kuna Isaac oli juba ees olnud ja teadis toredaid kohti, kuhu minna.
      Nüüdseks oleme oma Amsterdami isu küll mõlemad täis saanud ja tulevikus sinna enam ilmselt nii ei satu.

Create a free website or blog at WordPress.com.