Bürokraatiast

Olles Austraalias elanud kolmes osariigis ja omajagu kolinud, olen omal nahal selle riigi bürokraatiat küll ja veel kogeda saanud. Ühest küljest on see mind palju õpetanud ja nüüd juba haaran igaks petteks hunniku dokumente ja muud kraami kaasa, isegi kui pealtnäha lihtsaid toiminguid ajama lähen. Teisalt ajab see endiselt nii närvi, kui arvad et oled nagu kõik läbi mõelnud ja kodutöö ära teinud, aga midagi on ikka valesti või puudu.

Mul oli plaanis Eesti reisi ajal alustada uue passi taotlemise protsessiga, millega ühtlasi muudaksin ka ametlikult oma perekonnanime. Võtsin juba juulis ühendust Eesti saatkonna konsulaarsekretäri Anne Ilvesega, kellega suhtlesime lisaks meilidele isegi ka telefoni teel, et leida kõige loogilisem ja mugavam asjade käik. Kuna Austraalias olles saan uut passi taodelda vaid Sydneys (ca 2500km meist) või Canberras (ca 2600km meist) ja hiljem pean sinna sellele ka järgi minema, siis oli plaan passi taodelda hoopis Eestis, kuna mul on siit üsna raske vaid selleks Sydneysse või Canberrasse minna, peamiselt just töö tõttu.

Selleks, et Eestis uue nimega passi taotlus sisse anda, on mul kõigepealt vaja oma Austraalia abielutunnistus apostillida. Seda saab teha iga osariigi pealinnas, mis tähendab, et mulle lähim linn on Brisbane (ca 1800km meist). Nii tuli mul mõte, et pikendame lihtsalt oma ümberistumise aega Eestisse lennates ja veedame paari tunni asemel seal ühe öö. Nii saame puhkusele toreda alguse teha, polegi Brisbanes käinud peale sealt lihtsalt läbi sõitmise, ja ühtlasi käin vupsti seal kontoris ära ja saab templi peale.

Eestis oleks ma pidanud minema uut passi taotlema koos apostillitud abielutunnistusega ja laskma neil selle saata Austraaliasse, kus ma siis oleks pidanud sellele hiljem omaltpoolt valitud osariigi pealinna järgi minema. Tüütu on ka see, aga oleks vähemalt natukenegi saanud paar kärbest ühe hoobiga lüüa, selle asemel, et siin edasi-tagasi Sydney vahet lennata.

Põhjus, miks ma Eestis olles lihtsalt kiirpassi ei tee, on lihtne – minu viisa on minu praeguse passi “küljes” ja uue passiga ei lastaks mind tagasi riiki (immigratsiooniametile saaks selle info küll edastada, aga see ei garanteeri midagi). Lisaks on kõik mu lennupiletid neiupõlvenimega, mis teeks omakorda reisimise võimatuks.

Seni polnud nagu plaanil viga midagi, olime juba arutanud ka, et eks siis tuleb naastes ühel hetkel lihtsalt paaripäevane puhkus ette võtta ja Sydneysse passile järgi minna, kui see ükskord kohal on. Läksin aga mina siis hiljuti uuesti netist kontrollima, et kus see kontor seal Brisbanes täpselt asub, kaugel ta meie hotellist on jne, kui märkasin, et k*rat võtaks!!! – dokumente saab apostillida esmaspäevast reedeni vahemikus 8.30 – 13.00. Meie lend maandub Brisbanes 12.20, seega ma kahtlen, et enne kella ühte sinna kontorisse jõuan ning järgmisel päeval tuleb kell 10 hiljemalt lennujaamas olla – kas ma jõuan selle tehtud saada, kui sinna 8.30ks kohale lähen? Meelt ei teinud paremaks ka see, et neil oli kodulehel märge, et kuni jaanuari keskpaigani vähemalt on neil suurem töökoormus ja dokumentide apostillimine võtab aega vähemalt 2 tööpäeva. Saatsin neile täna meili, et kas äkki on võimalik sedasi, et isegi kui jõuan sinna veidi hiljem kui kell üks, saan siiski oma tunnistuse sinna jätta ja järgmisel hommikul järgi minna. Eks nüüd tuleb oodata ja näha, kas ma sealt üldse mingi vastuse saan.

Tegi meele natuke kurvaks, olin omast arust nii hästi kõik läbi mõelnud, aga mis siin ikka nukrutseda. Mu pass kehtib kuni 2017. maikuuni, seega kui see siin kõik liiga keeruliseks osutub ja aega Brisbanes piisav pole, siis on mul olemas siiski võimalus minna Sydneysse või Canberrasse, taodelda uus pass, minna tagasi koju, oodata ca 8 nädalat ja siis minna passile järgi kas Brisbanei, Sydneysse, Canberrasse või muudesse osariikide pealinnadesse. Eks siis on lihtsalt põhjust jälle mõni puhkus nende linnade ümber planeerida.

Vot selliste probleemidega tuleb silmitsi seista suures Austraalias, kui just mõnes suurlinnas ei ela ja püsiresident või kodanik pole. 😀 Paneb Eesti suuruse natuke rohkem perspektiivi, või mis.

Muidu olen endiselt Eesti ootuses, töö sujub, ilmad on ilusad – ainult aeg võiks kiiremini liikuda juba. 😀 21 päeva pärast näeme! 🙂

Categories: Austraalia | 1 kommentaar

One thought on “Bürokraatiast

1. South Parki oled vaadanud? Mulle tuleb Su bürokraatia jutuga (lisaks meie Rootsi seikadele) meelde see klipp: https://www.youtube.com/watch?v=M0sAVtOt2wA