Nädalavahetus Cairns’is

Laupäeva hommikul, nii kui viimased külalised olid lahkunud, lõime Wilsonile hääled sisse ja alustasime sõitu Cairnsi poole. Meilt on sinna umbes kahe tunni tee, olenevalt liiklusest, kuna maantee on väga käänuline ja jookseb mööda rannaäärt. Esimesteks peatusteks olid meil erinevad auto-, elektri- ja ehituspoed, kuna lükkasime käima projekti, kus Wilson saab endale väikese makeoveri. Nii on meil olemas korralik matkabuss, millega ringi reisida, kui vajadust või tuju on. Kogu selle kraami paneb bussi sisse selle ehitaja poeg, kes meil siin vannitube teevad praegu. Ta on ka ehitaja ja autofanaatik ning kuna endal aega selleks ei jää, aga Wilson hoolitsust vajab, siis otsustasimegi, et miks mitte. Seega kogu bussi sisu saab uue vaipkatte, milleks on vastupidavam ja niiskust tõrjuv materjal, mida tavaliselt laevadel kasutatakse. Lisaks laseme seadistada ka teise aku, mis annab voolu spetsiaalsele autokülmkapile ja laseme paigaldada ka pistikupesa nagu suurtel matkabussidel tavaliselt on, et saaks erinevates karavanparkides voolu kasutada. Kõige lõpuks oli vaja puitu, et voodi ehitada ja sinna alla sahtlid. Materjal on kõik olemas, aga töö veel alanud pole. Ahjaa, lisaks tuleb veel tagaukse alla selline allakäiv ramp, kuhu saame prügikastid panna, et ei peaks neid enam bussi sisse panema, mis selle nii haisvaks muudab. (Prügi peame siin ise prügimäele viima.) Ning ilmselt sel ajal kui veebruaris Eestis oleme, laseme bussi ära ka värvida. Igatahes, samal ajal, kui neid spetsiiflisi osasid taga ajasime, tuli osta kraami ka töö jaoks. Nii oligi buss juba paari tunniga igasugu kraami täis.

Tahame Wilsonile sellised vuntsid ette joonistada, kui ta lõpuks uue värvikihi saab. :)

Tahame Wilsonile ka sellised vuntsid ette joonistada, kui ta lõpuks uue värvikihi saab. 🙂

Vahemärkusena tahtsin ära mainida, et Austraalias on minu jaoks üpris naljakas komme, kus laupäeviti saab Bunningsi nimelise ehituspoe ees alati hot doge osta. Sausage sizzle‘ks kutsutakse seda ja hot dog on üsna algeline = vorst röstsaiaviilul ja kaste. Vahel saab sibulat ka. Tavaliselt on ühe sellise võiku hind $2.50 (1.58EUR). Nüüd tihti industriaalrajoonides ringi sõites olen seda ka muude kettide ees märganud. Üldjuhul läheb võikude tulu miskise heategevuse toetuseks.

Pärastlõunaks olime järjega jõudnud tagasi kesklinna, tegime kiire lõuna ning otsisime üles oma majutuskoha, milleks oli seekord Southern Cross Atrium Apartments (link) korter. Asus ta kohe kaubanduskeskuse kõrval ja 10 minutilise jalutuskäigu kaugusel esplanaadist, mis oli meile igati sobilik. Meie päralt oli eraldi magamistoa ja vanniga korter, mitte midagi erilist, kuid hinnalt soodsam kui teinekord mõni suvaline motellituba.

20150905_153456

Otsustasime, et tuleb oma vabast nädalavahetusest ikka viimast võtta ja suundusime edasi kasiinosse. Kell viis pärastlõunal. 😀 Me satume kasiinosse nii umbes täpselt kord aastas ja oleme väisanud Perthi ja Launcestoni omasid siiani. Mina ei mängi kunagi, sest ei oska korralikult ja ei viitsi ka. Isaac on blackjackis päris kõva käsi ja nii meil see koostöö käibki, et võitude korral rändavad suuremad žetoonid alati minu rahakotti. Nii on kindel, et lahkume kasiinost alati vähemalt nullis 🙂 Seekord läks kohe nii hästi, et lahkusime lausa kolme nulli suuruse summaga, mis Wilsoni makeoveri projekti toetuseks läks. Aa ja kas teadsite, et kasiino restoranides saab alati ilgelt odavalt süüa, et pensionäre kokku meelitada? Isaaci steik maksis näiteks ainult 19AUD.

Kasiinosse minnes märkasime miskist festivali, kuhu korra sisse kiikasime – tegu oli Vaikse Ookeani riikide festvialiga. Hiljem põikasime sinna uuesti sisse ja lavale olid just tulnud maori rahvuse esindajad. Nemad on siis põlised uusmeremaalased. Võtsime meiegi istet, sest mulle pakuvad alati rahvustantsud ja -laulud huvi ning erinevate maade kombed. Eesti viisidest on maori omad ikka nii erinevad, mulle meenutavad nad alati Hawaii stiilis muusikat – nii rahulik ja lõõgastunud. 🙂 Muidugi tuli esitlusele ka haka, mis on iidne maoride sõjahüüe, -tants ja -väljakutse. Spordiüritustel tuleb seda tihti ette, üks näide on siin.

Õhtu lõpetasime kinos, kus vaatasime ära Hitman: Agent 47. Enne põikasime veel läbi ööturult, kust sai veidi huvitavat kraami kaasa ostetud.

Erinevate maitsetega kohvid

Vinnutatud lõhe & liha, kuivatatud mango ja abalone maitselised pähklid – viimased olid eriti imelikud, aga samas maitsvad 🙂

Pühapäeva hommikul käisime Rusty turul, kus müüakse palju värsket kraami ja sain ära proovida suhkruroo mahla. Ma polegi vist maininud, aga siinses piirkonnas (Queenslandis põhjaosas) on suhkruroo kasvatus üks peamine põllumajanduse haru ja suhkruroo põllud on igal pool.

20150906_105142

Edasine plaan oli minna ja meile uus laptop osta, kuna mõlemi omad on juba piisavalt eakad ja vigased. Põlise DELLi fännina omangi nüüd hoopis ASUSe mudelit. Põhjus lihtne – poodides polnud DELLe üldse saada väga, aga tühjade kätega lahkuda ei tahtnud. Olen täitsa rahul, kuigi Windows 8 on küll harjumatu. (Jajaa, miks Windows 10 ei ostnud? Sest saime sellele hea pakkumise, vot sellepärast. :))

Vahepeal õnnestus Isaacil meid bussist välja lukustada, aga õnneks muukis ta, vana pätt, sinna umbes 15 minutiga tagasi sisse. 😀 Õnneks olime parkinud lukksepa töökoja kõrvale, kus lasime kohe kaks varuvõtit teha. Nii ma seal ootasin meie ostudega. 😀

Pühapäeva õhtul jalutasime taas esplanaadile, õhtustasime ühes päris mõnusas restoranis ning vaatasime huvitavat Hiina trummimängu ja -tantsu esitust, mis eelmise päeva festivali raames rannaribal toimus.

Esmaspäeva hommikul, tagasiteel koju märkas Isaac tee ääres üsna nukra olekuga kilpkonna, kelle me enda juurde tõime ja peale väikest turgutust ojja lasime, kus talle tundus väga meeldivat. 🙂

Nii mööduski meie nädalavahetus Cairnsis, mis oli tore vaheldus, kuid läks nagu ikka liiga kiirelt. 😀

Olen seda postitust püüdnud nüüdseks nädal aega kirja panna ja progress on olnud ülimalt vaevaline. Aega nappis viimasel nädalal kuidagi eriti, kuna abilisi meil praegu pole ning lisaks igapäevatoimetustele elame ehitusplatsil seoses nende vannitubade ehitusega. Nii ongi õhtupoolikud möödunud mitte tööpäevast lõõgastudes vaid vannitoa seinu värvides. 😛 Külalistetoa ja vabatahtlike majakese vannitoad on nüüd valmis – just õigel ajal, kuna täna tuli mulle külla Siret, jee, ja ka Isaaci vend. Seega algav nädal tuleb samuti sündmusterohke ja meie tegemistest kuulete loodetavasti järgmisel nädalal.