Bali

Nagu mainitud, tervitasid meid esmaspäeva õhtul Denpasari lennujaamas maandudes 29 kuumakraadi ja imeilus uus lennujaam. Indoneesiasse sisenemiseks tuleb osta lennujaamast 35 USD eest 30 päevane turistiviisa, mida me ka tegime. Passi- ja turvakontrollid läksid ülimalt valutult, olin valmistunud tüütumaks protsessiks. Ametlikult taksoteenuse pakkujalt saime takso organiseeritud ja olimegi teel oma hotelli – Grand Ixora Kuta Resort (link) – poole.

Hotelli jõudsime umbes 10 minutiga, läbisime check-in protseduurid ja jõudsime lõpuks oma tuppa, mis oli küll üsna väike, aga ilus ja õnneks vaatega siseõuele ja basseinile. Olime eelnevalt teada andnud, et oleme mesinädalatel, mistõttu oli meile voodile tehtud ka armas kaunistus. 🙂

Peale väikest värskendust läksime keha kinnitust otsima ja raha vahetama. Indoneesias on kasutusel Indoneesia ruupia, mille kurss on ümmarguselt: 1,000,000 IDR = 100 AUD = 72 EUR. Ehk et hinnad jäävad sinna kümne ja sajatuhandete kanti, näiteks kohalik õlu Bintang maksab umbes 30,000 IDR ehk 3 dollarit; praad restoranis 150,000 IDR ehk 15 AUD; kokteil 70,000 IDR ehk 7 dollarit jne. Meie jaoks on hinnad väga odavad, keskeltläbi on kõige hind poole odavam, kui Austraalias. Nii on aga väga lihtne ikka paarsada dollarit isegi päevas hakkama panna, kui tellida igal pool kolm käiku ja mitu jooki, sest kõik on ju nii odav. 😀

Õhtust sõime ühes mitmetest restoranidest, mis Kuta tänavatel leida võib ja suundusime tagasi hotelli, et rampväsinutena voodisse kukkuda. Olime üleval kella 6st hommikul, eelmisel ööl sisuliselt magamata ja ajavahe tõttu oli meie jaoks juba kell 2 hommikul ning järgmisel hommikul oli äratus kell 5:30, et Gili Trawangan saarele suunduda.