Tasmaania roadtrip, 2.osa

Esmaspäeva, 22.detsembri, hommikul asusime eriti puhanutena 🙂 Montagu karavanpargist teele ja meie esimeseks peatuseks oli Arthur River. Tegu on väikese kalurikülaga, mida läbib Arthur’i nimeline jõgi ja kus asub ka Tasmaania kõige läänepoolsem punkt ehk “Maailma Äär”.

Muide, mul pole ühtegi fotot järgmistest päevadest, mistõttu pean kasutama Google’i abi. GoPro-ga tegin videosid küll, aga need vajavad kokku monteerimist.

Arthur River’ist oli meie plaan sõita mööda rannikut alla linnakesse nimega Strahan, mille kohta olime palju head kuulnud. Kuna Google Maps suunas meid ikka kangekaelselt tagasi sisemaale maanteele, siis pidasime targemaks kohalikust poest teejuhiseid küsida. Nii saime teada, et päris mööda rannikut alla sõita võimalik pole, küll aga saab minna mööda Western Explorer Road’i, mis tähendas pea 2 tundi kruusateed. Tagasi minna polnud soovi, seega otsustasime kruusatee kasuks.

Olime natuke küll algul murelikud, et kas meie rendiauto vastu peab, aga samas mingeid piiranguid sõidukitele polnud. Saime kiirelt aru, et olime teinud õige otsuse, kuna tegu on väga erakordse kogemusega – sõita keset eikusagit. Kogu tee vältel nägime 2 autot ja 1 vaprat jalakäijat. 😀 Tee oli kohati ikka väga kitsas ja kulges läbi orgude ja mägede, vihmametsade ja tühjade väljade – saime aru, miks seda nimetatakse metsikuks Tasmaaniaks ja kui kusagil veel peaks Tasmaania tiigreid kohtama, siis just seal. 😉

Kruusatee saab otsa Corinna nimelises kohas, kus asub vana ajalooline külake ja pubi. Tee saab sõna otseses mõttes otsa, kuna vastu tuleb jõgi, kus silda pole. Jõe ületamiseks tuleb maksta $20 ja pubi töötajad viivad auto lodjaga üle. Teisel kaldal on võimalik vaatama minna vanu haudu, mida me ka tegime.

Strahan’isse jõudes hakkas veidi tibutama ja kuna oli ka lõunaaeg, otsustasime kohalikku pubisse sisse astuda ja nõu pidada, et mis teeme. Linn ise oli tõesti väga ilus, kuid kuna vihma hakkas aina rohkem kallama, otsustasime edasi lõuna poole sõita lootuses paremat ilma leida. Mis Sa sellise ilmaga ikka telkima hakkad, kui väljas nagunii midagi teha ei saa…

f3f135_strahan_credit_owen_hughes

Strahan

Olime paljudelt tuttavatel kuulnud, et Lääne-Tasmaania on väljasurnud ja seal elavad ainult maakad ja linnad on täielikud ghost town’id ehk kummituslinnad. Peab nentima, et nii tõesti on – suurema osa moodustavad rahvuspargid, kus inimesi ei ela ja teel asuvad üksikud linnakesed on tõesti üsna inimtühjad, kuna kaevandused enam ei tööta ja millegi muuga väga elatist teenida ei saa – isegi näiteks bensiinijaamad on automaatsed.

Strahan’ist lõuna poole otse liikuda ei saanud, vaid tuli sõita üle Tasmaania keskosa Hobart’i poole. Põhjuseks jällegi lõunas asuv suur rahvuspargi ala. Kilomeetreid palju ei paistnud aga sõiduajaks öeldi nii 4 tundi. Saime üsna kiirelt aru, miks see nii kaua võtab, kuna tee lookleb mööda mägesid ja on väga käänuline. Aga täiega seda väärt! Me kahjuks saime terve tee vihma, aga siiski. Peatusime ühel vaateplatvormil, kus sai näha vana vasekaevandust ja ka Nelson’i koskede juures.

nelson-falls-tasmania1-587x390

Nelson Falls

queenstown-02

Vasekaevandus

Õhtul kella seitsmeks jõudsime Hobart’isse, kust haarasime kiirelt õhtusöögi ja suundusime edasi oma sihtkoha – Cockle Creek poole. Tegu on Tasmaania kõige lõunapoolsema kohaga, kuhu autoga võimalik minna. Tee sinna oli täiega mõnus kulgedes läbi väikeste armsate kuurortlinnade, aga kuna meil oli päris kiire, et enne pimedat kohale jõuda, siis neid väga nautida ei saanud. (Siin läheb hetkel õnneks pimedaks kuskil 21:30 ajal, mitte nagu Lääne-Austraalias plaksust kell kuus õhtul.) Viimased 25km teest oli kohutavalt auklik kruusatee, kus arvasin küll, et meie auto annab otsad. Aga ei, kohale me jõudsime! 😀

Koht oli tõesti imeline, sulaselge veega väikesed laguunid ja valge liivaga rannad, mille ääres pehme sambla ja rohelise rohuga mõnusalt varjatud telkimisplatsid, kus vallabid rahulikult peesitasid. 🙂 Inimesi oli igal pool, aga meil õnnestus endale oma nurgake ikkagi leida. Saime oma swag’i enne pimedat üles ja isegi lõkke hakkama pandud, kui pidime nentima kurba tõsiasja, et vihm oli meile järgi jõudnud. Ei lasknud sellest ennast häirida, kuna tegu polnud just paduvihmaga ja soojendasime end lõkke ääres. Lõpuks keerasime kerra ära, lootes, et hommikus on vihm üle läinud ja saame seda imelist kohta täiel rinnal nautida.

Kahjuks polnud ilm meie poolt ja ärkasin juba poole öö pealt, kuna swag’i seinad olid hakanud vihma läbi laskma ja oli üsna ebamugav olla. Kuidagi sai ikka hommikuni vastu peetud ning olime üsna nõutud, et mis edasi. Korraks isegi tundus, et ilm võib ära selgineda, mistõttu avastasime veidi ümbrust. Leidsime vanad hauaplatsid, mida uudistamas käisime ning proovisime veidi kala püüda. Lõunaks oli aga selge, et nii edasi ei saa, kuna tuul tõusis aina rohkem ja seenevihm oli muutunud päris tugevaks vihmaks. Pettunult pakkisime oma kraami kokku ja nentisime fakti, et ilma vastu ei saa. Suundusime veel üle silla rahvuspargi alale, kus sai näha vaalaskulptuuri ja seal olles olime lähemal Antarktikale, kui Cairn’si linnale Austraalia põhjaosas.

Tagasiteel peatusime erinevates kohtades, kus inimesed müüsid oma saadusi – erinevaid puuvilju ja marju. Enamik kohtadest olid annetuspõhised ja toimisid aususe põhimõttel – nii tore idee! Nii soetasime 2kg värskeid õunu, lisaks paar kilo kirsse, veidi mustikaid ja kilo vaarikaid. Ühes müügipunktidest müüdi lisaks ka isetehtud maasikajäätist, mis oli vist küll maailma parim!

Koju jõudsime siis plaanitud kolmapäeva hommiku asemel teisipäeva õhtul, kuid see oli ka ainuõige otsus, sest ka siin oli ilm suht kehv ja minu tervis polnud sellest märjas magamisest just kiita.

Kokkuvõttes oli üks kiirkorras ringreis, aga parem, kui mitte midagi. 🙂 Nüüd oleme näinud ja käinud ning teame, kuhu tulevikus minna.