Lõuna-Austraalia & Victoria

Kolmandal päeval saime lõpuks õigel ajal üles ja kell 6 hommikul olime juba teel. Nullarbor selja taga, ootas meid terve päev sõitmist Lõuna-Austraalia osariigis. Maastik muutus aina mägisemaks ja sõita oli palju huvitavam. Sõitsime alati 2 tundi korraga, et oleks võrdne ja mõlemad saaksime puhata. Teel olevad linnakesed olid juba päris linnakeste moodi, mitte enam ainult roadhouse’d. Ühel hetkel hakkas päeva jooksul kohutavalt sadama ja teeolud olid päris ohtlikud. Õnneks oli siis Isaac’i sõidukord, ma poleks suutnud seda vist teha, hoidsin poole ajast silmi kinni isegi kõrvalistmel. 😀 Terve tee oli vastutulevaid rekkaid täis, mis tähendas pidevaid vihmaseinu meie esiaknas, nii et nähtavus oli täiesti olematu. Möödusime ka Lõuna-Austraalia pealinnast, Adelaide’st, kuid läbi sealt ei sõitnud aja kokkuhoiu mõttes. Minu sõidukorra ajaks õnneks vihm vaibus ja sain seigelda üles-alla päris mägistel teedel, mis olid imeilusates piirkondades. Ikka väga suur erinevus Lääne-Austraaliaga.

Õhtuks olime läbinud 951km, mis oli üks raskemaid sõidupäevi, vähemalt minu jaoks vaimselt. Hakkas tunda andma, et olime juba kolmandat päeva metallkarbis lõksus. Lisaks fakt, et viimased 2 kuud oleme Isaac’iga igatepidi koguaeg ninapidi koos olnud. Küll oli aga kõik jälle parem, kui saime viimaks Bordertown’i nimelises linnas peatuda ja motellis puhata. 🙂

Neljandal ja viimasel sõidupäeval ületasime hommikul Victoria osariigi piiri. Jällegi, ei mingit piiripunkti ega seekord ka karantiinikontrolli. Huvitav oli aga see, et Victoria teedel on kiirusepiirang 100km/h, mitte 110km/h nagu me harjunud oleme. See pikendas päris märgatavalt meie sõiduaega Melbourne’i, mis oli meie sihtkohaks. Olime arvestanud nii 4 tunniga 450km läbimiseks, kuid kokku sõitsime koos peatustega vist üle viie tunni isegi. Vahepeal aeglustas meid kõvasti taaskord allasadav paduvihm. Lisaks otsustasime lahti saada lisapagasist, milleks oli meie telk, Rossi antud õhkmadrats ja tekid-padjad. Lihtsalt mõistsime, et ei kasuta neid nagunii ja telk on omadega juba päris õhtal. Olime väga õnnelikud viimaks Melbourne’i jõudes, kuna ei suutnud enam minutitki rohkem seal autos viibida. 😀

Melbourne’s oli meie esimeseks sihtkohaks kaubanduskeskus, et soetada omale soojemaid riideid. Olime sõitmisest tülpinud ja laisad, mistõttu jalutasime sisse Kmart’i ja väljusime hunniku riietega, mis kahepeale kokku maksid vaid $177. Kvaliteeti pole mõtet nende kauba puhul muidugi taga ajada, kuid ajutiselt ajab asja ära ja mul pole kahju, kui mu $15 mantel katki peaks minema. 😀 Rohkem Melbourne’s ringi väga ei vaadanud, kuna olime liiga väsinud ja pahurad. Autoaknast erilist muljet see linn meile kummalegi ei jätnud.

Laev Tasmaaniasse, Spirit of Tasmania,  väljus 19:30 õhtul. Me jõudsime juba kella nelja ajal sadamasse, lõime lähedal asuvas kohvikus aega surnuks ja suundusime laevale. Enne pidime läbima taaskord turvakontrolli, kus põhiküsimused olid puu- ja juurviljade kohta, mida Tasmaaniasse kaasa tuua ei tohi. Pardale saamine kestis NII kaua. Olin juba päris kuri autos järjekorras passides, olen vist liiga harjunud Soome/Rootsi minekuga. Autotekile jõudes sain aru, miks neil see kõik rohkem aega võtab. Absoluutselt kõik rekkate haagised olid lahti ühendatud ja põranda külge korralikult kinni seotud. Rekkad ise olid hoopis teisel tasandil üksteise järgi, samamoodi põranda külge seotud. Väga põhjalikud turvameetmed. Laev ise oli lihtne – väike suveniiripood, baar, restoran, bistroo ja tasuta kino. Kajut oli neljakohaline naridega, kus olime kahekesi. Hind ülesõiduks on aga kirves – autokoht maksab $83, aga inimene $225! Ühiskajutis olles maksab ainult paarkümmend dollarit vähem, seega ei näinud sellel enam mõtet. Me käisime bistroos söömas ja vaatasime ära pool tasuta filmist, milleks oli Lego Movie. 😀 Keerasime üsna varakult kerra ja kuigi hoiatati, et meri on päris tormine, sain üsna rahulikult magada. 🙂