Puhkus: vaatamisväärsused ja loomad

Vaatamisväärsused

Päevadel, mil midagi tarka ette võtta ei viitsinud, istusime autosse ja tutvusime kohalike vaatamisväärsustega. Nimelt asub Monkey Mia poolsaare tipus, kuhu viib vaid üks tee, mis on 135km pikk ja selle ääres on erinevaid kohti, mida näha ja külastada. Nii nägime ära näiteks merekarpidest koosneva ranna (Shell Beach) ja stomatoliidid.

Tagasiteel Perth’i põikasime sisse Kalbarri rahvusparki, kus oleks tahtnud rohkemgi näha, aga aega oli vaid Nature’s Window ehk Looduse Akna jaoks, mis oli tõesti väga võimas vaatepilt. Koht meenutas kanjonit ja võimalik oleks olnud minna ka näiteks 9km matkale kaljudel. Me tegime aga kohustuslikud turistifotod ja pidime taas teele asuma.

Loomad

Kogu reisi vältel kohtusime erinevate loomadega eriskummalistes olukordades, mida igapäevaelus tihti ette ei tule. 😀

Alustuseks peab muidugi välja tooma delfiinid, mis on Monkey Mia põhiatraktsiooniks. Iga päev toimub 3 delfiinide söötmist, esimene kell 7:45 hommikul ja viimane kell 12 päeval, teine jääb olenevalt päevast nende kahe vahele. Delfiinid, keda söödetakse (neid on 3) on “metsikud” ja neile antakse vaid natuke, et nad ei kaotaks oma loomulikku jahiinstinkti. Kokku “patrullib” seal ümbruses aga umbes 20 delfiini, keda märkasime kohe esimesel päeval rannas jalutades. Nad ujuvad mööda kaldaäärt, vahel peatudes ja mängides ja siis ujuvad jälle edasi. Ma olin nagu väike laps, kui neid esimest korda enda jalge eest mööda ujumas nägin. 😀 Ei möödunud päevagi, kui me neid näinud poleks. Viimasel hommikul läksime ka nende toitmist vaatama. Palju pildimaterjali nendest mul ei ole, sest alati oli kaamera maha ununenud või olid nad liiga kaugel, küll on aga videomaterjali, mis ootab kokku panemist.

Teised alalised elanikud on kaks kilpkonna, kes elavad kai ümbruses. Lisaks peesitavad rannal igapäevaselt pelikanid. Kui peale kalastusreisi oma saaki rannas puhastasime, seisid nad kuuekesi viisakalt meie ümber ja ootasid, et midagi neile noka vahele kukuks. 🙂 Päris armsad tegelased. Lugesime arvustustest, et kuurorti kipuvad tihtipeale kimbutama emud. Meie kohtasime aga vaid üht eelviimasel päeval ja meid jättis ta igatahes rahule ning jalutas niisama ringi.

Teel Denham’isse nägime sipelgasiili (Echidna) üle tee minemas, mis pidavat päris haruldane nähtus olema. Jätsime auto seisma ja läksime tutvust tegema, kuid kahjuks ei tahtnud ta meile end väga näidata. Reisi jooksul nägime ühe korra veel üht echidna’t üle tee minemas.

Ühel õhtul läksime randa kala püüdma. Kuna õhtuti oli alati mõõn, siis avatasime ühel hetkel, et vesi on nii palju taandunud, et sinker (raskus tamiili otsas) ei lenda enam isegi vette. Läksime taskulampidega jalutama ja kõndisime vähemalt pool tundi mööda liiva, kus enne oli olnud vesi. Jõudsime pisikese liivaribani, kust enam edasi ei pääsenud ja püüdsime seal veidike kala. Ühel hetkel karjus Isaac “HAI!” ja nägime mõlemad uime paar meetrit meist eemal. Mina hakkasin siis kiiruga paanikas tamiili tagasi kerima, kui Isaac arvas, et tegu ikkagi delfiiniga. No mina olin endiselt paanikas, kuna viimane asi, mida oma konksu otsa tahan, on delfiin. Selleks hetkeks oli mul kalastamisest küll 😀 ja liikusime tagasi oma asjade juurde. Tagasiteel avanes meile naljakas vaatepilt, kuidas kümned krabid olid liiva seest välja tulnud ja siblasid rannas ringi. Neid leidus igas suunas, kuhu valgust näitasime ja samuti olid nad end mugavalt meie asjadel sisse seadnud. 😀