Puhkus: tegevused

Ühel päeval võtsime kätte ja sõitsime 40 min kaugusele Ocean Park Aquarium’i, kus on võimalik tutvuda erinevate kaladega, kes Shark Bay’s ja Lääne-Austraalias elavad ning näha haide toitmist. Pilet täiskasvanule maksab $20. Meie jäime külastusega väga rahule – õppisime päris palju uusi fakte erinevate liikide kohta, giid rääkis huvitavalt ning lisaks haidele toitsid nad pea kõiki liike, kes seal esindatud olid.
Olen väga kehv kalanimetuste meeldejätja inglise keeles, seega minu sõnavaras on esindatud liigid nagu “see-ilusate-värvidega-kala” või “musta-valge-triibuline-kala” jne. 😀 Lisaks raskendab asjaolu see, et miskipärast meeldib (Lääne)austraallastele nimetada kalu hoopis teiste nimetustega, mis neile tegelikult omane. Näiteks nende mõistes lõhel pole midagi pistmist sellega, mida me lõheks peame (punase lihaga maitsev kala). Tegelikkuses on kalal hoopis mingi muu nimetus, aga seda ei kasutata. Saa siis aru. 😀 Igatahes, seal akvaariumis nägime Lemon ja Tiger Shark‘e ehk siis sidrun?- ja tiigerhaisid. Sidrunhaid endast inimestele tavaliselt ohtu ei kujuta, tiigerhaide rünnakuid tuleb maailmas ette küll, kuid Shark Bay’s oli viimane üle 100 aasta tagasi.

Monkey Mia kuurort pakub võimalust osta erinevaid pakette, et minna katamaraaniga merele. Meie otsustasime 3 tunnise Origin of the Mermaid Myth Wildlife Cruise ($89/inimene) kasuks, millega saime kaasa tasuta 1,5 tunnise Päikeseloojangu Kruiisi (tavahind $39/inimene). Esimene kujutab endast väljasõitu, mille jooksul on võimalik näha lahes elavaid loomi – peamiselt delfiine, kilpkonni ja dugong‘e (naljakas hülge moodi haruldane loom). Meie nägime vilksamisi ühte raid ja taamal mõnda delfiini ja sellega kahjuks meie elamus piirdus. Hetkel ei ole ka dugongide hooaeg, seega oli juba ette teada, et neid me tõenäoliselt ei näe. Mõnus pärastlõuna oli sellegipoolest ja raha tagasi poleks me nõudnud. Neil on ka tore pakkumine, et kui Sa reisiga rahule ei jää, võid tulla tasuta tagasi nii mitu korda, kui tahad, kuni näed kõiki loomi, mis lubatud.
Järgmisel õhtul läksime Päikeseloojangu Kruiisile, kuhu võis kaasa võtta oma joogid-söögid ja taustaks mängis mõnus muusika. Nautisime ilusat ilma, päikeseloojangut ja üksteise seltskonda. 🙂 Saime näiteks teada, et katamaraani kapteni elukaaslane on Eesti neiu, kes töötab sama kuurordi vastuvõtus ja kellega me esimesel päeval juba ka kohtunud olime.

Käisime pea iga päev kalal, kuid kuna Monkey Mia ümbruses on vesi väga madal, siis suuri kalu seal väga pole ja just neid oli Isaac otsima tulnud. Nii otsustasimegi osta Denham’ist päeva kalalaeval nagu oleme käinud süvamere kalapüügil Esperance’s. Tervet päeva seal kahjuks ei müüdud, kuna huvilisi polnud piisavalt, aga poole päeva omasid oli saada $185/inimene. Suundusime merele reede hommikul kell 8 ning laevukesel oli lisaks meile veel 4 meest + kapten. Üsna kiirelt õnnestus mul püüda päeva suurim saak, milleks oli 68cm pikkune Pink Snapper. Neid võib endale jätta vaid vahemikus 50 ja 70 cm. Päeva jooksul hakkas mul konksu otsa ka üks 53cm sama liigi esindaja, ülejäänud olid liiga väiksed ja sellega minu saak piirdus. Isaac püüdis nii 5-6 mingit muud liiki kala, mille saime endale jätta. Kõik oli ilus ja tore kuni hetkeni mil hakkas sadama paduvihma. Proovisime nii tund-poolteist rõõmsalt edasi kalastada, kuid selleks hetkeks olin ma juba ligumärg ja enam ei olnud soe ka ning vihm ei paistnud kuskilt otsast lakkavat. Kuna sööt hakkas ka otsa saama, siis võtsime suuna tagasi Denham’i poole. Meie jäime päeva ja saagiga rahule, kuid peab tunnistama, et see oli üks kehvemini korraldatud sellist tüüpi reise, millel olnud oleme. Vähemalt proovisime järgi.