Hetki Eestist

Pikka juttu kirjutama ei hakka, aga mõningad seigad vajavad ülesmärkimist. 😀

• Esimesel nädalal ööbisime 2 ööd (5.-6.august) mu tädi suvilas Kõue külas, metsade vahel. Jõudsime esmaspäeva õhtul kohale, Isaac pani õues grilli püsti, mina asjatasin toas. Peale meie oli seal vaid tädi koer Henry. Ühel hetkel kuulsin, et Isaac räägib väljas kellegagi. Mina ja koer olime mõlemad toas, seega läksin vaatama, mis toimub. Kohale oli tulnud naaber, kes teadis, et kedagi ei tohiks kodus olla (tädi elab nädala sees Tallinnas) ja tuli vaatama, mis toimub. Tore teada, et naabrivalve toimib ja majal hoitakse silma peal. “Natuke” ehmatas aga ära ka, kuna naabrimees oli kirve kaasa võtnud 😀 ja jätnud oma poja põõsasse valvesse, juhuks kui lisavägesid vaja. 😀 Kuna ta väga inglise keelt ei mõistnud ka, siis oli Isaac’il ehmatus täitsa suur ja üritas seal selgeks teha, kes ta on ja miks ta seal on. 😀
  • Teisel õhtul kütsime tädi juures sauna ja naersime, kuidas naabrimees eelmisel õhtul kirvega külas käis. Ühel hetkel läksin tuppa midagi tooma, aga ei saanudki seda teha, kuna olime end majast välja lukustanud. Mina olin viimane, kes majast väljus, kuid kuna mul olid käed asju täis, siis ei saanud korralikult ust sulgeda, mis tähendab, et ilmselt lendas uks tuulega kinni. Õnneks olime just saunast tulnud, puhtad riided seljas ja hambad pestud ning õnneks oli maja teisele korrusele võimalik ikkagi pääseda eeskojast, mis tähendas, et me ei pidanud ööd saunas veetma – üleval korrusel on voodi olemas. Lisaks olid meil kaasa telefonid, millel akud hakkasid küll tühjaks saama, aga lülitasin need ööseks välja ja hommikul sain oma isa meile järgi kutsuda, kes tõi ka auto varuvõtmed (kõik muu kraam oli majas luku taga :D). Sõitsime Tallinnasse varuvõtme järgi ja peale lõunat päästsime oma kraami välja. Seiklusrohke puhkus maal. 😀
  • Peale mu onutütre pulmas käimist liikusime 9.augustil Taagepera lossist Riiga, et natuke ringi vaadata ja ööeluga tutvust teha. Isaac istus esimesena rooli (omades ca 15 km sõidukogemust Eestis “valel pool teed”), et natuke maad sõita, aga jäi rooli kuni meie hotellini Riias. See, mis sinna vahele jäi Riiga sissesõites, oli kohutav. Ma olen Riias käinud mõned korras ja alati bussiga või kellegagi, kes seal orienteerub. Seekord oli roolis juht, kes alles algaja parempoolses liikluses ja kaardilugejaks Riia võhik Google Map’ist väljaprinditud kaardiga. Olen küllaltki hea suunatajuga, aga Riia tänavanimed ja viidad on ikka väga puudulikud. Lisaks on seal kohutav liikluskultuur – ma mõtlesin, et Tallinn on hull, aga kaugel sellest! (Austraalia on ilmselt ära hellitanud selles osas.) Kohale lõpuks igatahes jõudsime ja järgmisel päeval Riiast välja ka, aga järgmine kord lähen bussiga! 😀
  • Eelmisel esmaspäeval (19.augustil) teatas Isaac mulle, et tal on mulle üllatus plaanis ja pangu ma end 18:45-ks valmis. Meil oli kodune päev plaanis ja lubasin veel emale, et küpsetan suvikõrvitsapirukat ja mida kõike veel. Aga kui üllatus, siis üllatus. Ta lasi mul pakkida kokku peoriided, saunariided, soojad riided ja passi. Enne autosse istumist sidus mul silmad kinni, tegi 10 tiiru peale ja viis autosse. Mul ei olnud õrna aimu ka, mis toimub, lasin asjal minna huviga. 😛 Algul sain ikka aru, kus oleme, oma kodukant ju, kuid peale ringteel 3 ringi tegemist kadus suunataju. 😀 Teel pidas ta korra kinni, et mind veel keerutada ja teine peatus oli veel, kus ma pidin autos ootama. (Aimasin siis, et kellegi mu sõprade käsi peab ka mängus olema, sest ikkagi võõras keel ja kant ju Isaaci jaoks.) Sõit jätkus kuni ühel hetkel pidin autost välja minema ja kõndima üle muru. Kõndisin siis, samal ajal mõeldes, et kus ma küll olla võiks, kuni tuli läbida väike kraav – siis sain aru, olen oma sõbra Marguse saunas ilmselt. Järgmisel hetkel sain juba salli silme eest võtta ja mul oligi õigus – kohale olid tulnud kõik mu parimad sõbrad, kes olid seda üllatust juba enne minu Eestisse jõudmist plaaninud, põhikorraldajaks Krista ja Isaaci informaatoriks Marii. 🙂 Aitäh teile! Mul oli väga tore õhtu. 🙂

Lisaks oleme aega veetnud Võrumaal, Saaremaal, käinud Soomes ja just jõudsime tagasi nädalavahetuselt Tallinnas. Neljapäeval lähme Rootsi ja nädala pärast ongi käes meie viimane õhtu Eestis. Tahaksin veel sisse pressida ka Pärnu/Tartu külastuse, loodetavasti jõuab.